متاسفانه مشكل ریزگردها در هوای تهران باقی است زیرا ذرات معلق ناشی از فعالیت های شهری، عمرانی، ساخت و سازها و فعالیت های صنعتی در هوا پراكنده هستند و هوا غبارآلود به نظر می رسد.

مشكل كنونی هوای تهران ریزگردهای ناشی از فعالیت های عمرانی است
سلامت نیوز : رییس مركز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست كشور گفت: اكنون وضعیت هوای تهران در شرایط مطلوبی است ولی همچنان مشكل ریزگردها وجود دارد كه منشا آنها فعالیت های عمرانی و شهری است.

امیر فاتح وحدتی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به رغم كم شدن سرعت باد در تهران، هوای شهر از لحاظ میزان آلاینده ها در شرایط سالم قراردارد.در سال های اخیر طرح جامع مبارزه با آلودگی هوا به منظور بهبود وضعیت هوای هشت كلان شهر ایران از جمله تهران اجرا شده است .

وی ادامه داد: ولی مشكل ریزگردها در هوای تهران باقی است زیرا ذرات معلق ناشی از فعالیت های شهری، عمرانی، ساخت و سازها و فعالیت های صنعتی در هوا پراكنده هستند و هوا غبارآلود به نظر می رسد.

رییس مركزهوا و اقلیم سازمان محیط زیست اظهار داشت: هم اكنون مشكل آلاینده ها در هوای تهران وجود ندارد البته در اواخر شهریورماه به طور طبیعی سرعت جریانات هوایی افزایش می یابد و افزایش سرعت وزش باد موجب افزایش ورود گرد و غبار به داخل كشور می شود . دراین حالت باید برای كاهش آلودگی هوا ، فعالیت های عمرانی شهری محدود شود و به حداقل برسد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha