سلامت نیوز : محمود شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در مراسم افتتاح بزرگترین اورژانس بیمارستانی خاورمیانه در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد افزود: خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی پزشکی که در استان خراسان رضوی است طی 4 سال گذشته با گسترش کمی و کیفی قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده به طوری که در این مدت این دانشگاه به جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا و 5 دانشگاه برتر وارد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: از نظر تعداد تخت‌های بیمارستانی طی 4 سال گذشته شاهد افزایش 30 درصدی تعداد تخت‌های بیمارستان در استان خراسان رضوی بوده‌ایم همچنین تعداد تخت‌های ICU و CCU این استان در این مدت از 256 تخت به 640 تخت افزایش یافته و تقریباً 3 برابر شده است.

شبستری گفت: امروز همچنین با حضور وزیر بهداشت 12 خانه بهداشت و مرکز بهداشتی و درمانی در استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود که بیش از این نیمی از آنها در مناطق محروم و حاشیه شهرها هستند.

وی افزود: امروز همچنین شاهد افتتاح شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور وزیر بهداشت هستیم که از مهر ماه امسال در مقاطع کارشناسی ارشد و رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی دانشجوی خارجی می‌پذیرد و افتخاری برای جهان اسلام و توسعه علم و دانش در منطقه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از تولید نانوداروی سالک در این دانشگاه خبر داد و گفت: پروژه‌های متعدد پژوهشی برای تولید داروهای پیشرفته در این دانشگاه وجود دارد که پس از تکمیل آنها اخبار آن اعلام می‌شود.

همزمان با افتتاح بزرگترین اورژانس بیمارستانی کشور 51 پروژه عمرانی و بهداشتی درمانی امروز با حضور وزیر بهداشت در استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود که مرکز بهداشتی درمانی سیدالشهدا، مرکز بین‌المللی قلب و ریه در کشور و تعدادی پروژه‌های خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز بهداشتی درمانی نیز از جمله آنها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha