دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 82102

اگر بین انگشت بزرگ و نوک کفش یک بند انگشت فاصله باشد آن کفش مناسب است.

کفش مناسب برای کودکان کدام است؟
سلامت نیوز : متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: بهترین نوع کفش برای کودکان در سنین مدرسه، کفش کتانی با کف و رویه محکم و انعطاف‌پذیر و لایه درونی نرم است به نحوی که نیروی جاذبه زمین را به راحتی جذب کند.

محمدرضا برزگری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: انتخاب کفش مناسب برای کودک باعث پیشگیری از مشکلات اسکلتی - عضلانی و افزایش ایمنی، آرامش و تمرکز کودک خواهد شد.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: بهترین نوع کفش برای کودکان در سنین مدرسه، کفش کتانی با کف و رویه محکم و انعطاف‌پذیر و لایه درونی نرم است به نحوی که نیروی جاذبه زمین را به راحتی جذب کند.

وی افزود: سفت بودن لایه درونی کفش مانع تعدیل و تخفیف انتقال نیرو از زمین به پا می‌شود و دردهای ستون فقرات و دردهای موضعی را ایجاد می‌کند.برزگری تصریح کرد: ارتفاع کفش در قسمت پاشنه باید 2.5 تا 3 سانتی‌متر و در قسمت پنجه 1.5 سانتیمتر باشد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه‌داد: برای حفظ قوس داخلی کف پا باید ناحیه پاشنه در قسمت داخل رو به جلو باشد؛ همچنین جنس پاشنه هم کاملاً منعطف، فشرده و ضربه‌گیر باشد.

این متخصص توضیح داد: پنجه کفش باید پهن باشد به گونه‌ای که انگشتان دچار فشردگی نشوند زیرا انحراف انگشتان و ایجاد انگشت چکشه‌ای و فرو رفتن ناخن در گوشت به دلیل پوشیدن کف تنگ به وجود می‌آید.

برزگری گفت: اندازه ساق کفش نیز مهم است و ساق کفش باید به نحوی باشد که حمایت لازم از مچ پا را به عمل آورد و مانع پیچ خوردگی مچ شود.متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: افراد باید کفشی انتخاب کنند که تهویه مناسب داشته باشد و در این زمینه کفش‌های چرمی بهترین تهویه را دارند چرا که هوا را به خوبی از داخل خود عبور می‌دهند.

برزگری، داشتن عاج مناسب در کفش را مانع از سر خوردن زیر کفش دانست و افزود: انتخاب کفش با داشتن مشخصات گفته شده، هر چه سبک‌تر باشد مناسب‌تر است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به والدین توصیه کرد: زود به زود کفش‌های فرزندانشان را کنترل کنند چرا که پای کودکان به حدی نرم است که می‌تواند در کفشی که حتی دو شماره کوچک‌تر است مچاله شود بدون آنکه کودک ابراز ناراحتی کند که در صورت عدم توجه به این مطلب انحراف انگشتان و تغییر قوس کف پا پدیدار می‌شود.

برزگری تصریح کرد: بهتر است افراد خرید کفش را به ساعات آخر روز موکول کند چرا که پا در متورم‌ترین حالت قرار دارد.متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به افراد پیشنهاد کرد: هنگام خرید کفش، هر دو لنگه کفش را امتحان کنند چرا که معمولاً یک پا از پای دیگر کمی بزرگتر است و باید کفش را به اندازه پای بزرگتر انتخاب کرد.

وی افزود: اگر بین انگشت بزرگ و نوک کفش یک بند انگشت فاصله باشد آن کفش مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha