سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 82157

سلامت نیوز : سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود درباره شادترین کشورهای جهان با بررسی 156 کشور مختلف، فهرست شادترین و غمگین‌ترین کشورهای دنیا را منتشر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در دومین گزارش سالانه «شادی جهانی» که روز گذشته از سوی سازمان ملل منتشر شد در بین 156 کشور مختلف جهان کشورهای دانمارک، نروژ، سوئیس، هلند و سوئد بالاترین سطح شادی را داشته‌اند.

همچنین کشورهایی که در این فهرست در پایین‌ترین رده‌ها قرار گرفته‌اند شامل رواندا، بروندی، آفریقای مرکزی، بنین و توگو هستند که همه آنها در قاره آفریقا قرار دارند.

این گزارش که حاصل تلاش «شبکه راه‌حل‌های توسعه پایدار سازمان ملل» است بر اساس میزان رضایت کلی مردم از زندگی در سراسر جهان جمع‌آوری شده است.

در این گزارش آمده است در حالی که شرایط اقتصادی مورد بحث است عوامل دیگری همچون امید به زندگی و حمایت‌های اجتماعی نیز باید مورد توجه باشند. در حقیقت شادی انسان‌ها بخش مهمی از ارزیابی‌ها از پیشرفت‌ ملت‌ها باشد.

در این گزارش آمده است که بحران‌های اقتصادی در یونان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا و درگیری‌های سیاسی در برخی از کشورهای دیگر باعث کاهش شادی در میان مردم آن‌ها شده است.

همچنین در این گزارش کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و ژاپن به ترتیب با کسب رتبه‌های 17، 22، 25 و 43 از این رقابت جا مانده‌اند و جزو شادترین کشورهای جهان نیستند.

در این گزارش تاکید شده است که بیماری‌های روانی از قبیل افسردگی، و اضطراب اصلی‌ترین عوامل کاهش شادی در جهان هستند. همچنین در کشورهای غنی کمتر از یک سوم ساکنان آنها که به چنین بیماری‌هایی مبتلا هستند، تحت درمان قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha