سلامت نیوز : مدیرکل مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس از بازنگری در بسته‌های آموزشی مشاوره‌ای و خدماتی ازدواج خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علی سنگی با اشاره به دیدارجمعی از مسئولان و کارشناسان مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در راستای بحث و بررسی پیرامون سیاست‌های جدید جمعیتی، گفت: در این دیدار با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ارتقای نرخ باروری و مبانی فرزند‌آوری سالم و مشاوره‌ای حین و پس از ازدواج زوجین جوان از استاد قرائتی درخواست کردیم که در بحث فرهنگ‌سازی سیاست‌های جدید جمعیتی و متن سخنرانی در لوح‌های فشرده آموزشی مشاوره‌ای حین ازدواج زوجین جوان این حوزه را یاری کنند.

وی افزود: در این نشست مقرر شد که به منظور استفاده از نقطه نظرات ارشادی حجت‌الاسلام قرائتی، مطالب علمی، مستند و اقدامات حوزه سلامت درخصوص بسته‌های آموزشی قبل از ازدواج و بحث فرزندآوری از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به وی ارائه شود.

براساس این گزارش، دکتر خلیل علی محمدزاده، رییس اداره جمعیت و باروری سالم وزارت بهداشت نیز گفت: در راستای سیاست‌های جدید جمعیتی کشور، باید کلیه عوامل کاهنده نرخ باروری شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام شود.

وی ادامه داد:‌ توجه به بیمه ناباروری، ترویج زایمان‌های طبیعی و کاستن از نرخ سزارین و توجیه خانواده‌ها برای گریز از تک فرزندی و دوفرزندی و عدم تاخیر در باروری‌ها را از جمله اهم مسائل در این زمینه عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha