سلامت نیوز : بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست‌وهفتمین آزمون دانشنامه بورد فوق‌تخصصی و شصتمین آزمون دانشنامه بورد تخصصی گفت:وی ادامه داد: 2294 داوطلب در آزمون شفاهی و 2790 در آزمون کتبی بورد تخصصی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 205 نفر در آزمون دانشنامه فوق تخصصی و 1664 نفر در آزمون تخصصی قبول شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عین اللهی گفت: همچنین 2529 داوطلب در مرحله آزمون کتبی تخصصی و 2058 داوطلب در آزمون شفاهی تخصصی شرکت‌ کرده‌اند که 95 داوطلب نیز در آزمون دانشنامه بورد تخصصی غایب بوده‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت:66 درصد داوطلبان در آزمون کتبی بورد تخصصی و 77 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی بورد تخصصی قبول شدند.همچنین 261 داوطلب در آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی شرکت کردند که از این تعداد 214 داوطلب موفق به قبولی و 47 داوطلب مردود شده‌اند.

وی با بیان اینکه در آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی چهار نفر غایب بوده‌اند، افزود: 82 درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون قبول و 18 درصد از آنها مردود شده‌اند.205 نفر در آزمون شفاهی دانشنامه بورد فوق تخصصی قبول شده‌اند که 87 درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی قبول و 13 درصد از آنها مردود شده‌اند.

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم گفت: افرادی که در این آزمون قبول شده اند باید نکات اخلاقی را رعایت کرده و در این زمینه الگو باشند در حالی که متاسفانه به علت دغدغه‌های زیاد تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده است.

وی با تاکید بر اینکه پزشک تا پایان مرحله درمان باید همراه بیمار باشد افزود: مدیریت بیمار باید به گونه‌ای شود که پزشک درک درستی از بیماری فرد و روحیه او داشته باشد.

ابوالقاسمی گفت: تا کنون تلاش‌های بسیاری در مراکز آموزشی برای افزایش علم طبابت انجام شده اما هدف پزشکان باید استفاده از بهترین روش درمانی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر پزشکان در مقابل بیمار سکوت کنند و دلایل بیماری و راه‌های بهبود آن را برای بیمار به دلایل کمبود وقت و مسائل دیگر توضیح ندهند، موجب ایجاد نارضایتی‌ها از سوی بیمار می‌شود، به همین دلیل پزشکان باید در ابتدا ارتباط خوبی را با بیماران برقرار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha