سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه‌اندازی فاز اول مرکز آموزشی درمانی جامع زنان در ساری خبر داد.

دکتر «محمدمهدی ناصحی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، از راه‌اندازی فاز نخست مرکز آموزشی درمانی جامع زنان در ساری خبر داد و گفت: در فاز نخست این مرکز، احداث درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی پستان (Breast Clinic) تعریف شده که در زمستان امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این‌که بیمارستان جامع زنان «کوثر» تنها مرکز آموزشی درمانی ویژه‌ی زنان در شمال کشور است، گفت: مراحل تکمیل این مرکز در 5 فاز تعریف شده که در فاز نخست آن، Breast کلینیک (درمانگاه پستان ) در حال آماده‌سازی فضای مورد نظر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه‌اندازی این درمانگاه را از مهم‌ترین مراحل ساخت بیمارستان کوثر برشمرد و افزود: با توجه به شیوع سرطان پستان در زنان، درمانگاه پستان در شمال کشور ضروری بوده است.

دکتر ناصحی با تاکید بر این‌که تعرفه‌های درمانی این کلینیک دولتی است، اظهار کرد: درمانگاه پستان، بخش‌های متفاوتی از سونوگرافی، ماموگرافی، مامایی، داخلی، روانپزشکی در زمینه‌ی بیماری‌های زنان است.

وی با بیان این‌که در Breast کلینیک، علاوه بر غربالگری و اقدامات درمانی، کارهای تحقیقاتی نیز انجام می‌شود، گفت: راه‌اندازی مرکز تحقیقات Breast در درمانگاه پستان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران خاطرنشان کرد: این کلینیک در طبقه‌ِ‌ی اول مرکز جامع آموزشی درمانی ویژه زنان قرار دارد.

براساس این گزارش، مکان مرکز آموزشی درمانی جامع زنان، در بیمارستان سابق مهر واقع در بخش جنوب شهر ساری است که تجهیز و راه‌اندازی مرکز جامع زنان به دانشگاه علوم پزشکی مازندران واگذار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha