سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳

سلامت نیوز : وزیر بهداشت با بیان اینکه بودجه‌ای برای کنترل بیماری وبا وجود ندارد، گفت: بودجه‌ای برای کنترل این بیماری در وزارت بهداشت تعریف نشده است و برای کنترل آن باید از سهم مردم هزینه کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر قاضی زاده هاشمی در حاشیه مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست‌وهفتمین آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی و شصتمین آزمون دانشنامه بورد تخصصی اظهار کرد: بیماری وبا از کشور افغانستان به چند شهر ایران وارد شده است که به نظر می‌رسد همکارانی که در وزارت کشور هستند باید بیشتر مراقب مرزهای کشور باشند.

وی افزود: افرادی از سوی وزارت بهداشت در استان‌های مرزی حضور دارند و کارهای مقدماتی را برای شیوع نیافتن این بیماری انجام می‌دهند که جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته آمادگی مضاعفی برای همه مراکز بهداشتی ایجاد شده است، گفت: همه کسانی که مبتلا به بیماری وبا شده‌اند تحت درمان‌ هستند و مکانی به منظور قرنطینه کردن این دسته از افراد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در کشور افغانستان قاچاق انسان انجام می‌شود، افزود: این مسئله باعث شده است که این بیماری دامن‌گیر کشور ما نیز بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha