چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 82270

سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حالت طبیعی وزن بدن باید به سینه و پاشنه پا انتقال داده شود اما در صورت صافی کف پا، وزن به سمت کف پا حرکت می‌کند و موجب خستگی فرد می‌شود.

جواد افضلی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، درباره علت صافی کف پا اظهار کرد: شایع‌ترین علت صافی کف پا، زمینه ژنتیکی و ارثی است.

وی بیان کرد: هنگامی که ربات‌های کف پا حالت طبیعی و چسبندگی نداشته باشند به علت عدم وجود قوس، کف پا صاف می‌شود.

متخصص ارتوپد در خصوص تشخیص صافی کف پا در کودکان عنوان کرد: با استفاده از ماده رنگی مانند حنا به کف پای کودک عدم وجود قوس کف پا در او مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چاقی سبب تشخیص زودتر صافی کف پا می‌شود، اذعان کرد: ماساژ دادن و استفاده از کف طبی از جمله درمان های صافی کف پا است.

افضلی با بیان این که در موارد شدید از جراحی برای درمان صافی کف پا استفاده می‌شود، اظهار کرد: هیچ کدام از درمان‌ها، پیشرفت صافی کف پا را متوقف نمی‌کند بلکه فقط از شدت‌ گرفتن و دردناک شدن این عارضه جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کودکان به استفاده از کفش‌های طبی به علت سنگینی آنها علاقه نشان نمی‌دهند، تصریح کرد: در این موارد والدین باید در کفش مورد علاقه کودک از کفه طبی استفاده کنند.

افضلی افزود: در ابتدا باید از روش‌های ساده برای درمان استفاده کرد اما در موارد شدید باید از عمل جراحی استفاده شود که در60 درصد موارد موفقیت آمیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha