سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت از تشکیل جلسه‌ای برای پیگیری حادثه تاسف بار جاده قم با حضور وزیر بهداشت و مسئولان سازمان‌ها و نهادهای ذیربط خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن امامی رضوی اظهار کرد: برای پیگیری ابعاد این حادثه تاسف بار و همچنین راهکارهای کاهش آن به زودی جلسه‌ای با مسئولان سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در حضور وزیر بهداشت تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به وظایف سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان راهداری و پلیس راهور ناجا گفت: ظاهراً علت حادثه ترکیدگی لاستیک اتوبوس گزارش شده است، بنابراین وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی مثل راهداری و وزارت راه باید نسبت به نظارت بر ایمنی فنی وسایط نقلیه به خصوص وسائط نقلیه عمومی دقت عمل بیشتری به خرج دهند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در راستای وظایف قانونی خود چنین مواردی را به طور جدی مطالبه و پیگیری خواهد کرد، افزود: روزهای پایانی تابستان هر سال روزهای پرتردد در جاده‌های کشور است و به نظر می‌رسد پلیس راهور ناجا نیز برای ایمنی بیشتر باید سرعت مجاز و مطمئنه در جاده‌هایی نظیر جادۀ قم تهران را که از شلوغ ترین جاده‌های کشور هستند را کاهش دهد.

دکتر امامی رضوی گفت: پس از گزارش حادثه به اورژانس پیش بیمارستانی 115 عوامل اورژانس در کمترین زمان ممکن (یعنی 6 دقیقه پس از حادثه) با آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس در محل حادثه حاضر شده و بلافاصله اقدامات سرپایی و درمانی لازم را انجام دادند.

وی افزود: تمام کارهای لازم توسط تکنسین های اورژانس در محل حادثه انجام شده و تخلیه مجروحان و انتقال آنان به مراکز درمانی در اسرع وقت انجام شد.

وی در پایان به رانندگان به خصوص رانندگان وسایط نقلیه عمومی توصیه کرد: ضمن رعایت نکات ایمنی و سرعت مجاز در جاده‌ها به توصیه های اورژانس کشور در خصوص ایمنی سفر توجه ویژه داشته باشند تا شاهد تکرار چنین حوادث غمباری نباشیم.

گفتنی است، دوشنبه شب تصادف دو دستگاه اتوبوس اسکانیا در جاده قم تهران موجب آتش سوزی و کشته شدن 44 نفر و نیز مجروح شدن 44 نفراز هموطنان شد که در پی این حادثه تمام مراکز درمانی و فوریت های پزشکی استان قم به حال آماده باش درآمدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha