پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 82346
سلامت نیوز : رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به این‌که برخی مشکلات زیست محیطی در کشور مانند معضل دریاچه ارومیه و ریزگردها در حد تهدید امنیت ملی شده‌اند، گفت: مقوله ریزگردها هم‌اکنون تهدیدی جدی برای غرب و شرق کشور است که جز با تدبیر و امید قابل حل نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمد نهاوندیان در مراسم تودیع رئیس پیشین و معارفه رئیس‌ جدید سازمان حفاظت محیط زیست که عصر امروز برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امیدقبل از انتخابات و پس از آن، در دو حوزه چالش‌های پیش‌رو و اولویت عمل در بحث محیط زیست وارد شد که خوشبختانه مردم از این امر حمایت کرده‌اند.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که در حوزه اقتصاد باید به رشد پایدار دست یابیم، افزود: در عین حال استفاده از همه منابع لازمه توسعه همه جانبه بدون ملاحظات زیست محیطی امکان‌پذیر نیست.

نهاوندیان دو اولویت دولت را حوزه اقتصاد و سیاست خارجی عنوان کرد و گفت: در حوزه اقتصادی وضعیت ما در میزان رشد و بالا بودن سطح عمومی قیمت‌ها نشان دهنده وضعیت مطلوبی نیست و گواه این است که باید ریل حرکت را عوض می‌کردیم.

وی گفت: خانم ابتکار از بنده خواستند تا از هر کسی که برای سمت‌های دولتی دعوت می‌شود، یک پیوست زیست محیطی در حوزه خودشان بخواهیم که این امر نگاه عمیق ایشان را به مقوله محیط زیست نشان می‌دهد.

وی افزود: در مناسبات خارجی، موضوع ملاحظات زیست محیطی می‌تواند به تفاهم با دنیا بیانجامد. در حل بدفهمی‌های بین‌المللی، بحث محیط زیست می‌تواند راهگشا باشد. بنابراین توجه به مسائل زیست محیطی می‌تواند در هر دو اولویت دولت یعنی اقتصاد و سیاست خارجی موثر باشد.

نهاوندیان با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست، زمین، آب و هوا به معنای جلوگیری از احداث راه و پروژه‌های اقتصادی نیست، گفت: باید به جای زبان سلبی، زبان ایجابی را در گفتمان زیست محیطی توسعه دهیم. بحث اخلاق زیست محیطی باید مورد توجه قرار گیرد باید از نقاط ضعف هم عبرت گرفت.

نهاوندیان با اشاره به این‌که برخی مشکلات زیست محیطی در کشور مانند معضل دریاچه ارومیه و ریزگردها در حد تهدید امنیت ملی شده‌اند، گفت: مقوله ریزگردها هم‌اکنون تهدیدی جدی برای غرب و شرق کشور است که جز با تدبیر و امید قابل حل نیست.

وی بر مشارکت مردم برای حل چالش‌های زیست محیطی در کشور تاکید کرد و گفت: قطعا ورود بخش خصوصی و فعالان نهادهای مدنی و رسانه‌ای به میدان می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست کند.

وی با اشاره به این‌که انتخاب معصومه ابتکار به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست به سبب خانم بودن ایشان نبوده و کفایت علمی، مهارتی و مدیریتی موجب شد تا شایستگی این مسئولیت را داشته باشند، گفت: در میان بانوان، افراد صلاحیت‌دار که توان مدیریتی بالا داشته باشند، بسیارند که باید این افراد شناسایی و از توان آنها استفاده شود.

به گفته وی، رویکرد دولت تدبیر و امید در همه حوزه‌ها این است که مردم به میدان بیایند و هر اقدامی که باید صورت بگیرد جز با کمک مردم حل شدنی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha