وزیر بهداشت در پاسخ به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال افزایش تعرفه‌های تشخیصی درمانی در نیمه دوم سال، گفت: قرار نیست تغییری در تعرفه‌ها برای امسال ایجاد شود و آنچه که دولت پیش از این برای تعرفه‌های تشخیصی درمانی اعلام کرده، اعمال خواهد شد.

سلامت نیوز:‌ وزیر بهداشت در پاسخ به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال افزایش تعرفه‌های تشخیصی درمانی در نیمه دوم سال، گفت: قرار نیست تغییری در تعرفه‌ها برای امسال ایجاد شود و آنچه که دولت پیش از این برای تعرفه‌های تشخیصی درمانی اعلام کرده، اعمال خواهد شد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت از نظر بودجه و اعتبار بسیار عقب است، از طرف دیگر سهم سلامت از تولید ناخالص ملی در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا بسیار کم است.

وی افزود: به دنبال این کسری اعتبار بیمارستان‌های دولتی با کمبود مالی مواجه هستند و به همین دلیل ممکن است حقوق پرسنل‌شان عقب افتاده و یا با تاخیر پرداخت شود و یا ‌تجهیزات بیمارستان‌ها فرسوده باشد، به همین دلیل لازم است سهم سلامت از تولید ناخالص ملی افزایش یابد.

هاشمی با بیان اینکه کل اعتبارات دولت حداقل با کسری 30 درصدی مواجه است، افزود: امیدواریم این 30 درصد به بخش بهداشت و درمان تعمیم نیابد به طوری که از سایر بخشها بیش از 30 درصد کم کنند و به بخش بهداشت و درمان حداقل 100 درصد اعتبارات را تخصیص دهند.

وی افزود: این موضوع از طرف دیگر اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش سلامت از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز تاکنون محقق نشده است. آرزوی ماست که این 10 درصد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها نیز به حوزه سلامت تخصیص یابد. البته بعید می‌دانم این رقم نیز امسال محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha