جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 82372
سلامت نیوز: دانشمندان به تازگی دریافته اند كه افرادی كه دارای موهای قرمز هستند در معرض ابتلا به سرطان پوست بیشتر از سایر افراد قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس این مطالعه، افراد مو قرمز 100 بار بیشتر از افراد با رنگهای دیگر مو می توانند مستعد ابتلا به سرطان پوست و به ویژه ملانوما باشند.

گفتنی است: دانشمندان علت این امر را جهش ژنتیكی در DNA پوست این افراد می دانند كه همانطور كه سبب قرمز شدن رنگ موهای آنها می شود باعث مساعد شدن زمینه ی ابتلا به ملانوما نیز می تواند بشود.

بررسی ها نشان می دهند: این جهش ژنتیكی حتی می تواند باعث بروز سرطان های ریه، سینه در زنان مو قرمز بشود.

دانشمندان به این افراد توصیه ی اكید می كنند تا در مقابل نور خورشید از خود محافظت بسیار زیاد انجام دهند و همینطور حتما از ضد آفتاب های استاندارد استفاده كنند.

در كنار این موضوع دانشمندان معتقد هستند كه سرطان ملانوما در مردان 70 درصد خطرناك تر از زنان است و شانس نجات و بهبود به طور كلی در زنان بالاتر است.

ژن مولد نور قرمز چنانچه در مجاورت بدون حفاظ با نور خورشید قرار گیرد می تواند باعث تخریب سلولهای پوستی و عوض  شدن رنگدانه های پوستی در آنها شود.

همینطور بهتر است این افراد تحت نظر متخصص پوست قرار داشته باشند و در صورت مشاهده هر نوع لكه و یا تغییر رنگ ناگهانی پوست سریعا به پزشك مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha