سلامت نیوز:  دانشیار بخش جراحی دانشکده دامپزشکی مشهد گفت: مرجان‌های خلیج فارس می‌توانند در درمان‌های ارتوپدی به عنوان بافت‌های جایگزین استفاده شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهدی مرجانی در کنگره بین‌المللی فرآورده‌های طبیعی با اشاره به استفاده از فرآورده‌های مختلف طبیعی در حوزه پزشکی، بیان کرد: می‌توان از مرجان‌های خلیج فارس برای درمان‎‌های ارتوپدی و ساخت پین، پیچ، پلیت و ... استفاده کرد، چرا که مرجان‌ها پس از مدتی جذب بدن شده و نیازی به جراحی مجدد ندارند.

وی با بیان اینکه هر کدام از فرآورده‌های طبیعی مثل مرجان‌ها با توجه به جغرافیای خاص منطقه متفاوتند بیان کرد: استفاده از مرجان‌ها برای فعالیت‌های ارتوپدی در کشورهای دیگر دلیلی برای عدم استفاده از مرجان‌های خلیج فارس نیست، چرا که در مرجان‌ها 70 عنصر نادر وجود دارد که ممکن است برخی از آنها در خلیج فارس موجود باشند.

مرجانی درخصوص مزایای استفاده از مرجان‌ها در درمان‌های ارتوپدی و بافت‌های جایگزین تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته بر روی مرجان‌های خلیج فارس و سایر فرآورده‌های این دریا نتایج خوبی به دست آمده است که مرجان‌ها و فرآورده‌های دریایی می‌توانند در درمان‌های ارتوپدی استفاده شوند و از جمله مزایای استفاده از این مرجان‌ها می‎‌توان به عدم پس زدن توسط بافت‌های بدن، عدم خونریزی، درد و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: آنالیزهای صورت گرفته بر روی مرجان‌های دریای خلیج فارس نشان می‌دهد که 82 درصد از ساختار این مرجان‌ها کلسیمی بوده و شباهت زیادی بین بافت‌های مرجان‌ها با بافت استخوانی بدن دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha