سلامت نیوز: سومین جلسه ستاد استقبال از مهر ۹۲ که به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار شد، حاوی نکات تکان ‌دهنده‌ای از آثار و پیامدهای آلودگی هوا بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه با اشاره به آثار ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن بر سلامت شهروندان تهرانی گفت: سرطان در تهران بیداد می‌کند.

"حسین همتی" با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری سرطان، چاره‌ای جز اختصاص قسمت‌های بیشتری از ظرفیت مراکز درمانی به بیماران مبتلا به سرطان نداریم، افزود: بخش‌های ویژه سرطان در بیمارستان‌های تهران هر روز گسترش می‌یآبد.

شناسایی ۵۰۰ مدرسه پرخطر در معابر اصلی تهران


نماینده پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این جلسه با اشاره با شناسایی ۵۰۰ مدرسه پرخطر در تهران گفت: این مدارس در معابر اصلی تهران واقع شده‌اند و دانش‌آموزان آن‌ها بیشتر در معرض خطر تصادفات رانندگی قرار دارند و پلیس راهنمایی و رانندگی تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای را به منظور تامین ایمنی دانش‌آموزان این مدارس پیش‌بینی کرده است.

سرهنگ مراد مرادی با بیان این‌ که دستورالعمل طرح انتظامی ‌ـ ترافیکی بازگشایی مدارس به پلیس راهنمایی و رانندگی مناطق تهران ابلاغ شده، افزود: کنترل عملیاتی ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه خودروهای سرویس مدرسه با هدف کاهش حوادث احتمالی و افزایش ایمنی دانش‌آموزان، از جمله مواردی است که در این دستورالعمل مورد توجه قرار گرفته است.

آماده‌باش صد در صدی پلیس در مهر ماه


نماینده فرماندهی انتظامی تهران با اشاره به آماده‌باش صد در صدی‌ نیروی انتظامی در دو بخش صف و ستاد گفت: عوامل انتظامی به همراه پلیس راهور در روزهای نخست آغاز سال جدید تحصیلی به صورت تمام وقت نسبت به کنترل همه جانبه مدارس و معابر اطراف آن اقدام خواهند کرد.

پرویز یعقوبی با بیان اینکه پاس‌های پیاده در معابر شهر به ویژه در محدوده مدارس افزایش می‌یابد، افزود: برخورد با فروشندگان مواد غذایی غیر بهداشتی و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح شهر و نیز مزاحمان خیابانی در اطراف مدارس دخترانه در این ایام در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

والدین فرزندان خود را به سرویس‌های غیر مجاز نسپرند


نماینده اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه با هماهنگی سازمان تاکسیرانی نسبت به تامین ناوگان مورد نیاز سرویس مدرسه با استفاده از خودروهای استاندارد و رانندگان آموزش دیده اقدام شده، گفت: والدین برای رفت و برگشت فرزندان خود. خودروهای غیر مجاز که به عنوان سرویس مدرسه به کار گرفته می‌شوند را به هیچ عنوان مورد استفاده قرار ندهند.

احمدرضا ایمانی با بیان اینکه برای نخستین بار نسبت به برگزاری دوره آموزش بهداشت اخلاقی و کنترل رفتاری برای رانندگان سرویس مدارس با همکاری معاونت آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران اقدام شده، افزود: تمام رانندگان و دستگاه‌های ذیربط، تمام توان و تلاش خود را به منظور تامین ایمنی و رفاه دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها به کار خواهند گرفت.

نصب ۴۰ دوربین جدید ثبت تخلف در تهران


مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نصب ۴۰ دستگاه دوربین جدید ثبت تخلف در سطح شهر گفت: نصب ۲۰۰ دستگاه کارت‌خوان به منظور مدیریت پارک حاشیه‌ای از دیگر اقداماتی است که هم زمان با آغاز سال جدید تحصیلی انجام می‌شود.

همایون فتاحی با بیان اینکه از نیمه شهریور کار کنترل چراغ‌های راهنمایی، دوربین‌های ثبت تخلف و دیگر تجهیزات ترافیکی سطح شهر آغاز شده، افزود: علاوه بر این، اطلاع‌رسانی به شهروندان از طریق تلویزیون‌های شهری از دیگر اقداماتی است که به مناسبت بازگشایی مدارس در دستور کار قرار دارد.

برگزاری جلسه نهایی ستاد استقبال از مهر در هفته آینده


معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه گفت: خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه‌های دست‌اندرکار، مسئولیت‌هایی که برای هر سازمان به منظور استقبال هر چه بهتر از مهر تعیین گردیده، اجرا شده یا اینکه در دست انجام است.

دکتر "علی چناری" با تاکید بر اینکه آخرین جلسه ستاد استقبال از مهر هفته آینده با حضور مدیران ارشد مجموعه‌های عضو این ستاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های اجرایی تمام توان و تلاش خویش را به کار گرفته‌اند تا سال جدید تحصیلی با حداقل مشکل و حداکثر آرامش آغاز شود.

شناسایی گره‌های ترافیکی در ۲۲ منطقه


معاون امور مناطق سازمان‌ حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: نسبت به شناسایی نقاط بحرانی ترافیک و گره‌های ترافیکی اقدام شده و بهسازی علائم ترافیکی و رفع موانع فیزیکی در اطراف مدارس به منظور افزایش ایمنی دانش‌آموزان انجام شده است.

"حسن آقابیگی" از جلوگیری از حفاری معابر در روزهای پایانی شهریور و روزهای آغاز مهر خبر داد و تصریح کرد: هم‌زمان با تشکیل ستاد مرکزی استقبال از مهر، ستادهای معین استقبال از مهر نیز در هر ۲۲ منطقه شهرداری تهران تشکیل شده است.

آغاز سال جدید آموزشی در ۱۲ پارک آموزش ترافیک

در پایان این نشست معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: هم‌زمان با آغاز سال جدید تحصیلی در روز اول مهر در ۵۲۰۰ مدرسه در شهر تهران، سال جدید آموزشی نیز در ۱۲ پارک آموزش ترافیک پایتخت شروع خواهد شد.

"شهرام جباری‌زادگان" با اشاره به حادثه تاسف‌بار کشته شدن شماری از هموطنانمان در جریان تصادف دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران ‌ـ ‌قم خاطرنشان کرد: تمام اهتمام و مساعی خود را به کار گرفته‌ایم تا با آغاز سال جدید تحصیلی شاهد بروز چنین حوادث تلخی در تهران به ویژه برای دانش‌آموزان عزیز نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha