سلامت نیوز : معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر عدالت آموزشی، گفت: این تفکر که همه امکانات در دانشگاه‌های خاص در تهران متمرکز شود، باید از بین برود و باید بدانیم که دانشگاههای علوم پزشکی با جزوه‌نویسی به جایی نمی‌رسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بهرام عین الهی در آیین اختتامیه پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی کرمان افزود: اولویت نخست فعالیت دانشگاهیان شامل اساتید و دانشجویان جهاد علمی است که باید در این مسیر گام بردارند.

وی کسب علم و دانش را در زمان حاضر یک اولویت برشمرد و گفت: در نظام سلامت باید چالش ها را بشناسیم، راهکارها را بدانیم و راه حل بدهیم تا بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این المپیاد در دنیا بی نظیر است و المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور کار بومی و ویژه ماست.

عین الهی اظهار کرد: در تحقق جهاد علمی باید به گذشته و سوابق خود نگاه کنیم و ببینیم نقطه آغاز و پایان و جایگاه فعلی ما کجاست و خود را با کشورهای پیشرفته که از 200 سال پیش پیشرفت علمی را آغاز کرده‌اند، نباید مقایسه کرد.

وی با اشاره به رسالت جوانان در تحقق جهاد علمی خاطرنشان کرد: باید به تلاش مضاعف و کوشش بپردازیم و اساتید و دانشجویان باید بیش از گذشته مطالعه و تلاش کنند تا به قله های مورد نظر برسند.

عین الهی، افزود: امروز دشمنان، دانشمندان ما را ترور می‌کنند زیرا می‌دانند راز پیشرفت، توسعه علمی است.باید کار گروهی را بیاموزیم و آن را انجام دهیم که یکی از محاسن المپیاد، کار گروهی و ارزش آن است.

دانشگاهها با روش های سنتی به جایی نخواهند رسید

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: دانشگاههای کشور با روش های سنتی با جزوه نویسی و جزوه دهی و حفظ مطالب و ارایه مطالب حفظی به جایی نخواهد رسید و باید به فکر راهکارهای جدید و مسئله محور باشیم.

عین الهی بیان کرد: اهمیت به علوم پایه از دیگر موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ادغام علوم پایه و بالینی به رشد علم منجر می‌شود و تحقیقات علوم پایه جزئی از علوم بالینی است.

وی بر کیفیت کار نیز تأکید کرد و گفت: تلاش دو دهه همکاران ما نشان داده که کیفیت در درون ماست و متأسفانه در مواردی به این کیفیت سطح نگری می شود در حالی که در واقع کیفیت یک کار جامع است.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل کیفیت، استاد و دانشجو است و شاید تجهیزات به این اندازه مهم نباشد، باید به خود برگردیم و به بخش ها توجه کنیم و فکر نکنیم که کیفیت باید از تهران و یک دانشگاه خاص باشد، بلکه هر نقطه از کشور می‌تواند کیفیت ایجاد کند.

عین الهی به سابقه برگزاری المپیاد علمی در کشور اشاره کرد و گفت: تفکر المپیاد سال 1387 از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح و از سال 88 این المپیاد آغاز شد و پنج دوره ادامه یافت. توجه به نخبگان و استعدادهای درخشان بدون توجه به مدرک گرایی و توجه ویژه به محتوا از جمله اهداف این المپیادهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha