سلامت نیوز : علی‌اکبر سیاری با حکم سید‌حسن هاشمی، به سمت معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، در گفت و گو با فارس این خبر را اعلام کرد و گفت: علی اکبر سیاری که استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است با حکم بنده به سمت معاون بهداشتی وزارت بهداشت منصوب می شود و مراسم معارفه وی نیز طی هفته جاری برگزار می شود.

علی اکبر سیاری، فوق تخصص اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که در زمان وزارت مسعود پزشکیان، معاون وی در امور مجلس و هیئت امناها بود.

سیاری جانشین فاطمه رخشانی می شود که از زمان وزارت سید حسن طریقت از حدود 8 ماه پیش عهده دار مسئولیت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بوده است. پیش از وی نیز علیرضا مصداقی نیا، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران این مسئولیت را به عهده داشت.

 معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از حدود 4 سال پیش در زمان وزارت مرضیه وحید دستجردی با تفکیک معاونت سلامت این وزارتخانه به دو معاونت بهداشت و معاونت درمان تشکیل شد و مسئولیتهای مختلفی از جمله مدیریت شبکه بهداشتی و درمانی کشور، مدیریت بیماریهای واگیر و غیر واگیر، بهداشت محیط و سلامت کار، بهداشت و سلامت روان ایرانیان، اصلاح و بهبود تغذیه ایرانیان، سلامت گروههای مختلف جمعیتی از جمله کودکان و دانش آموزان و نیز سلامت سالمندان و زنان و نیز اجرای برنامه کشوری پزشک خانواده را به عهده دارد.

 پیش از این قرار بود حمیدرضا جمشیدی، در دولت یازدهم عهده دار این مسئولیت باشد اما وی به علت مسئولیتهایی از جمله پروژه سلامت الکترونیک که در  ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عهده دارد امکان  انتقال به وزارت بهداشت را پیدا نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha