سلامت نیوز : معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۲۰ نفر به بیماری وبا مبتلا شده‌اند که ۱۱۹ نفر از آن‌ها افغانی و ۱ نفر ایرانی است.

محمودنبوی در گفتگو با ایلنا افزود: بیمار ایرانی مبتلا به وبا کودک چابهاری است که  به همراه خانواده‌اش به پاکستان سفر کرده بود و بعد از برگشت از آنجا به این بیماری مبتلا شده است.

وی تصریح کرد: این تعدادی که به بیماری وبا مبتلا شده‌اند بیشتر در منطقه سیستان و بلوچستان و تعدادی در کرمان و همچنین آن کودک در یک روستایی در چابهار بوده است. و غیر از این‌ در استان دیگری مبتلا به بیماری وبا نداشته‌ایم.

نبوی ادامه داد: موردی از ابتلا به بیماری وبا در بین افغان‌هایی که در مرکز ایران هستند نیز دیده نشده است. اگرچه ما مراقبت‌ها را تشدید کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه امسال در کشور شاهد بیماری وبا نبودیم و افرادی هم که به این بیماری مبتلا شدند جزآن کودک چابهاری، ایرانی نبودند، افزود: با توجه به اینکه بیماری وبا از آب آلوده منتقل می‌شود و بیش از ۹۵ درصد آب‌ها کلر زده می‌شود بنابراین دیگر امکان ابتلا به بیماری وبا از طریق آب وجود ندارد.

نبوی تصریح کرد: مگر اینکه آب‌هایی که پای صیفی‌جات ریخته می‌شود از آب‌های آلوده باشد که اگر صیفی‌جات به خوبی شستشو شود و این آموزش‌ها به مردم داده شود انتقال بیماری از این طریق هم وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha