سلامت نیوز : با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت و همکاری شرکت مبین وان و همراه اول، سرویس پیام کوتاه آموزشی ویژه مناطق دچار بلایای طبیعی و بیماری‌های فراگیر راه اندازی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهندس امیرحسین اسدی مسئول فناوری‌های نوین ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: یکی از نیازهای اصلی در مواقع بروز هر حادثه، بلایا و یا بیماری‌های فراگیر اطلاع رسانی سریع و به موقع در منطقه است تا بتواند با کاهش آسیبها و افزایش سواد سلامت جامعه، موجب کاهش بار بیماری و یا بهبود فرایند توانمندسازی مردم شود که با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن همراه (110درصد) در کشور و استفاده از آن در میان تمامی اقشار، می‌تواند بسیار کاربردی و تاثیرگذار باشد.

وی گفت: طبق تفاهم صورت گرفته با اپراتور در صورت بروز بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله، آتش سوزی و یا بیماری‌های فراگیر مثل وبا، پیام های آموزشی و با دید ارتقای سلامت به کل منطقه ارسال می‌شود. ارسال این پیام‌ها برای بار اول رایگان انجام شده و در صورتی که مخاطب نیاز به پیام آموزشی بیشتری داشته باشد مابقی فرایند اطلاع رسانی با حداقل قیمت برای ایشان ارسال می‌شود.

مشاور فناوری دفتر آموزش سلامت وزارت بهداشت افزود: با این کار بلافاصله پس از بروز حوادث و یا در صورت فراگیری بیماری و یا لزوم اطلاع رسانی فوری در حوزه پیشگیری از بیماری، اطلاعات سلامت برای منطقه تحت پوشش اپراتور اول ارسال و در جهت ارتقای سلامت اقدام خواهد شد. البته مذاکراتی نیز با سایر اپراتورها صورت پذیرفته است که در صورت نهایی شدن به لطف خدا این امر با همکاری همه اپراتورها انجام شده و گامی مهم در جهت کنترل بیماری و یا آسیبهای ناشی از حوادث و بلایای طبیعی برداشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha