سلامت نیوز : رئیس انجمن درد و بی‌حسی موضعی ایران گفت: مصرف مسکن‌ها مقاومت بدن را نسبت به داروی بیهوشی افزایش داده است، به همین دلیل باید قبل از عمل جراحی بیماران با پزشک خود مشورت کنند.

فرناد ایمانی در گفت‌وگو با فارس در مورد مصرف بالای مسکن در میان مردم گفت: باید افراد قبل از انجام عمل جراحی به پزشک خود بگویند که چه نوع داروی مسکنی استفاده کرده و میزان مصرف آنها چقدر بوده است.

کارشناس پزشک قانونی تصریح کرد: چه داروی مسکن و غیر مسکن چنانچه بیش از اندازه مصرف شود باید قبل از عمل جراحی به پزشک اطلاع داده شود.

ایمانی گفت: مصرف روزانه داروهای مسکن عوارض خطرناکی دارد. مصرف بی‌رویه آنها توصیه نمی‌شود و عملی اشتباه است.

بیماران پس از جراحی نباید درد داشته باشند

رئیس انجمن درد و بی‌حسی موضعی ایران با اشاره به اینکه در دردهای حاد حین اعمال جراحی دچار مشکل هستیم، گفت: بیماران حداکثر تا 3 ماه پس از اعمال جراحی باید دردشان از بین برود، بنابراین چنانچه بیمار دردی داشته و درمان نشود، این درد حاد به درد مزمن تبدیل می‌شود.

ایمانی افزود: درمان دردهای مزمن بسیار سخت‌تر است و بیماران باید بدانند پس از به هوش آمدن اگر روش جراحی آنها درست باشد، نباید دردی داشته باشند.

رئیس انجمن درد و بی‌حسی موضعی افزود: بیمار باید بدون درد بیدار شود و به منزل برود. این کار با داروی مناسب و روش جراحی خوب، شدنی است.

وی گفت: در این میان بحث فرهنگی مطرح است و ممکن است جراح اطلاعی نداشته باشد که بیمار بعد از جراحی نباید دردی داشته باشد، جراحان فکر می‌کنند اگر بیمار درد داشته باشد، خوب است و می‌توانند به خوبی معاینه‌اش کنند.

ایمانی تصریح کرد: در حالی که حق بیمار است که پس از جراحی دردی نداشته باشد و از نظر اخلاقی در تمام مراحل جراحی تا مرخص شدن بیمار نباید احساس درد کند.

دردهای شایع و حاد

وی دردهای کمر، زانو و سردرد را شایع‌ترین دردها دانست و گفت: پس از آن دردهای سرطانی قرار دارند.کنترل درد بسیار اهمیت دارد و دردهای حاد پس از عمل جراحی از چالش‌های پزشکی است چرا که در بسیاری موارد کنترل نمی‌شوند.

این کارشناس پزشکی قانونی گفت: دردهای مزمن نیز شامل دردهای سیاتیک، سردردهای میگرنی، کمردردهای شدید، دردهای سرطانی و غیره است که سال‌ها زمان می‌برد و فرد را دچار از کارافتادگی و معلولیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha