سلامت نیوز : معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه خواستار راه‌اندازی پایگاه پشتیبانی لجستیک در ایران برای کمک به کشورهای همسایه شد و محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر نیز آمادگی ایران را برای انجام این کار اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز با والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، دیدار و در خصوص گسترش روابط با این سازمان گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار فرهادی با اشاره به فعالیت‌های جمعیت‌ هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و خارجی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران با توجه به ظرفیت‌های خود در امور بشردوستانه، کمک رسانی در سوانح، آموزش و توانمندسازی جوانان و داوطلبان فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از فعالیت‌های هلال احمر ایران در زمینه توانبخشی انجام می‌شود افزود: در سطح بین‌المللی نیز هلال احمر کمک‌های ارزنده و فعالیت‌های قابل توجهی را در بحران‌هایی همچون سیل پاکستان و قحطی سومالی داشته است.

فرهادی با اشاره به وجود برخی تحریم‌ها در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش عظیمی از داروهای بیماران سرطانی و کودکان دارای بیماری‌های صعب العلاج توسط هلال احمر ایران تأمین می‌شود که امیدواریم با رویکرد و فعالیت‌های جدید و کاهش تحریم ها بتوانیم وظایف خود را بیش از بیش انجام دهیم.

در ادامه این دیدار والری آموس با اشاره به آشنایی خود با جمعیت هلال احمر ایران و نقش ارزنده آن در سطح بین المللی تصریح کرد: با توجه به تجارب خوبی که هلال احمر ایران در کشورهای بحران زده داشته هدف اصلی من از این ملاقات این است که این تجارب ارزنده و نحوه کمک رسانی به مردم در زمان بحران و در مجموع آمادگی در سوانح هلال احمر ایران در اختیار سازمان ملل قرار گیرد تا از این تجارب استفاده شود.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به فعالیت تیم های هماهنگی و ارزیابی در سازمان ملل خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیم‌های جست و جو و نجات با حضور امدادگرانی از سراسر جهان شکل گرفته‌اند که با گذراندن دوره‌های تخصصی و فنی در زمان وقوع حوادث بین‌المللی می‌توانند به مأموریت‌ها اعزام شوند که ما خواهان این هستیم که امدادگرانی از ایران نیز در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی همچنین در این دیدار خواستار راه‌اندازی پایگاه پشتیبانی لجستیک در ایران برای کمک به کشورهای همسایه شد.

در ادامه این دیدار فرهادی در خصوص انتقال تجارب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: علاوه بر انتقال تجارب خود در عملیات‌ها، آمادگی این را داریم که از طریق موسسه آموزش عالی هلال ایران که یکی از مراکز جمعیت هلال احمر در خصوص آموزش‌های تخصصی است تجارب لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

وی با اعلام آمادگی ایران برای اعزام امدادگران ایرانی برای حضور در دوره‌های بین‌المللی جستجو و نجات، در خصوص پایگاه پشتیبانی لجستیک سازمان ملل در ایران گفت: از مدت‌ها قبل مقدمات راه‌اندازی این پایگاه انجام شده است و فقط مرحله عملیاتی آن باقیمانده که امیدواریم هر چه سریعتر وارد فاز اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha