20‌هزار صفحه از پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گم شده است؛ صفحاتی که در دولت گذشته در سازمان تامین اجتماعی نگهداری می‌شده است.

20‌هزار پرونده تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی گم شد
سلامت نیوز : 20‌هزار صفحه از پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گم شده است؛ صفحاتی که در دولت گذشته در سازمان تامین اجتماعی نگهداری می‌شده است. هرچند هنوز دو‌هزار صفحه از اسناد تحقیق و تفحص در جای خود در کمیسیون اصل 90 مجلس باقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ دیروز رییس هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی از نگهداری دو‌هزار صفحه از اسناد مربوط به تحقیق و تفحص از این سازمان در کمیسیون اصل 90 خبر داد و گفت: 20‌هزار صفحه دیگر از این اسناد در دولت گذشته که در سازمان تامین اجتماعی نگهداری می‌شد، مفقود شده است.

20‌هزار صفحه پرونده که علیرضا محجوب به آن اشاره کرد، مربوط به تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی می‌شد که به دلیل این‌که مجلس فضای کافی برای نگهداری آن‌ها نداشت، در محل سازمان تامین اجتماعی نگهداری می‌شد. محجوب در این‌باره توضیح داد: کلید فضای نگهداری این اسناد در دست ماست اما در حال حاضر نه جای آن پرونده‌ها وجود دارد و نه پرونده‌ها و محل نگهداری پرونده‌ها نیز به کتابخانه تبدیل شده است که ما به تمام کسانی که در گم شدن این پرونده‌ها مسئول هستند هشدار می‌دهیم که در صورت عدم همکاری، به دادگاه فرا خوانده می‌شوند.

علیرضا محجوب دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دومین بار است که ما به عنوان هیات تحقیق و تفحص فعالیت می‌کنیم.او با ارائه گزارشی از فرآیند تحقیق و تفحص از این سازمان اظهار داشت: گزارش اول این هیات متاسفانه در مجلس هشتم در صحن علنی قرائت نشد که اگر این کار انجام می‌گرفت امروز جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شد. اما به هر دلیل، وقتی به پایان مجلس نزدیک شدیم، امکان قرائت این گزارش فراهم نشد و من نیز به عنوان یکی از اعضای این هیات در این‌باره گلایه دارم زیرا مجلس هزینه زیادی برای تهیه آن گزارش پرداخت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره قرائت نشدن گزارش اول تحقیق و تفحص در صحن مجلس، گفت: در آن زمان کوتاهی و غفلت انجام شد. گزارش در زمان مقرر تحویل داده شد اما چون چند شرکت همانند شرکت شستا همکاری نکردند، ما نتوانستیم این گزارش را در زمان مقرر برای قرائت آماده کنیم. نظر کمیسیون نیز این بود که محتوای گزارش تند است که در آن زمان حاشیه‌هایی در این‌باره مطرح شد اما درنهایت هیات‌رییسه حکم به خواندن آن نداد و مجلس هشتم به پایان کار خود رسید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به درخواست مجدد تحقیق و تفحص جدید به این کمیسیون، تصریح کرد: درخواست‌کنندگان برای این تحقیق و تفحص به مسائل جدیدی از شرکت شستا اشاره کرده و آن را به هیات‌رییسه کمیسیون تحویل دادند که در اردیبهشت سال‌جاری این گزارش به تصویب کمیسیون رسید و در اواخر تیر نیز احکام اعضا به آن‌ها ابلاغ شد و ما در هیات تحقیق و تفحص بلافاصله بعد از شروع کار نامه‌هایی به وزیر و مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی نوشتیم و برای رسیدگی به این موضوع درخواست کارشناس کردیم.

او اظهار کرد در گزارش قبلی هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیز مشخص بود موضوع اصلی پرونده، عدم تعهد به قانون و رعایت نکردن مقررات است و می‌توانم به‌طور کلی بگویم این موضوع از همکاری نکردن یا کم‌کاری با ما در مجلس نشات می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با بیان این‌که بعضی از مسئولان خود را مقدم بر قانون می‌دانند، گفت: به کسانی که در این‌باره کوتاهی می‌کنند باید بگویم اجرای قانون برای ما اولویت اصلی است اما با وجود تمام این تذکرات، گزارش‌ها همچنان با کندی به ما ارائه می‌شود و با این‌که دو ماه به پایان بررسی پرونده در هیات تحقیق و تفحص مانده مدارک زیادی هنوز به ما ارائه نشده است.

محجوب با تاکید بر این‌که کسانی که در مقابل قانون کوتاهی می‌کنند تکلیف‌شان مشخص است، تصریح کرد: شرکت شستا مورد عدم اجرای قانون برنامه را در پرونده خود دارد، این موسسات باید طبق قانون از بنگاه‌داری به سهام‌داری تبدیل می‌شدند که این موضوع در این شرکت دیده نشد و شرکت شستا هیچ تغییر موضعی نداشت.

محجوب با بیان این‌که سازمان تامین اجتماعی و شرکت شستا موسساتی هستند که باید به مردم مستمری بدهند، گفت: این سازمان و شرکت‌های ذیل آن باید در زمان‌بندی مشخصی از بنگاه‌داری به سهام‌داری تغییر موضع می‌دادند اما این اتفاق رخ نداد و گزارش‌های زیادی نیز پس از قرائت گزارش در کمیسیون به ما ارائه شد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از سازمان تامین اجتماعی خواسته بودیم از طریق مطبوعات اعلام شود که هرکسی به هر نحوی از طرز کار مسئولان تامین اجتماعی، شرکت شستا و سایر شرکت‌ها تخلفاتی مشاهده کرده تا پایان شهریور مدارک خود را به مجلس تحویل دهد اما این اطلاعیه اعلام نشد و به همین دلیل است که من خود مجبور شدم نشست خبری برگزار کرده و این موضوع را اعلام کنم.

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: یکی از موارد تحقیق و تفحص روزنامه خورشید است زیرا این روزنامه زیر نظر سازمان تامین اجتماعی فعالیت می‌کند.محجوب همچنین با بیان این‌که مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی در روز دوم انتصاب خود حسن همکاری داشتند، تصریح کرد: با وجود این‌که مدیرعامل جدید نامه‌ای نوشتند و حسن همکاری خود را به ما نشان دادند اما هنوز مدارکی به ما ارائه نشده است.

خبرنگاری از دلیل این عدم همکاری پرسید که محجوب در پاسخ گفت: بعضی از اطلاع دادن فرار می‌کنند و بعضی نیز احساس می‌کنند خودشان طرف تبرئه هستند و مشکل اصلی این است که تا به حال برخوردی با آن‌ها نشده است.وی افزود: موضوع اصلی تحقیق و تفحص، زیان‌های مالی است که به بار آمده و به نظر نمی‌رسد این موضوع مساله‌ای باشد که خودبه‌خود اتفاق افتاده است و باید گفت رفتارهایی ناشی از عدم انضباط و تقید کافی توسط شرکت‌های مطرح شده، دیده می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: این همکاری نکردن از سوی هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی در دولت قبل شروع شده و در حال حاضر نیز به دلیل این‌که تنها مدیرعامل این سازمان عوض شده کار به خوبی پیش نمی‌رود، با وجود این‌که مدیرعامل جدید نیز حسن‌نیت خود را نشان دادند اما این حسن‌نیت برای پیشبرد کارها کافی نیست.
محجوب مجددا بر این موضوع تاکید کرد که مردم تا پایان شهریور می‌توانند گزارش‌های خود را به مجلس تحویل دهند و بعد از آن تحویل گزارش‌ها به پایان می‌رسد.
وی در پایان با تاکید بر این‌که از این پس هر کوتاهی با عمل تندتری پاسخ داده می‌شود، گفت: ما در این‌باره با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در روز سوم انتصاب‌شان جلسه‌ای داشتیم که ایشان نیز این موضوع را در دستور کار رسیدگی در سازمان تامین اجتماعی قرار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha