اعضای یك باند معروف به ریگی كه با ادعای انرژی درمانی از بیماران ساده لوح سوء استفاده‌های مالی و جنسی می‌كردند، در تحقیقات ماموران پلیس امنیت تهران دستگیر شدند.

سوء استفاده مالی و جنسی به بهانه انرژی درمانی

 سرهنگ مهدی احمدی رئیس مركز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، ضمن اعلام این خبر به تشریح فعالیت اعضای این باند پرداخت و گفت : هفته گذشته ماموران پلیس امنیت تهران در جریان فعالیت غیرقانونی افرادی در شهر تهران قرار گرفتند.
اعضای این باند با ادعای انرژی درمانی بیماران را اغفال كرده و به بهانه شفادادن از آنها پول‌های كلان دریافت كرده بودند.
با كسب این خبر پرونده‌ای در پلیس امنیت تشكیل و گروهی از ماموران پلیس تحقیقات و بررسی‌های خود را در این رابطه آغاز كردند.
در تحقیقات ماموران مشخص شده اعضای این باند در خانه‌ای در شهرك كوثر در مینی سیتی فعالیت می‌كنند به همین خاطر خانه مورد نظر را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند.
پلیس در بررسی‌های متوجه رفت و آمدهای مشكوك به آن خانه شد كه حكایت از صحت گزارش داشت.
در ادامه با دستور قضایی ، یكم بهمن ماه امسال ماموران زمانی كه از حضور اعضای اصی این باند اطمینان داشتند وارد خانه شده و در یك عملیات غافلگیرانه سه زن و یك مرد به نامهای مهسا، نازنین، اكرم و محسن را دستگیر كردند.
همچنین در بازرسی خانه اسناد و مداركی از فعالیت غیرقانونی اعضای باند، فرمهای عضو‌گیری، جزوات آموزشی و مشخصات 200 بیمار كه برای معالجه به اعضا این باند مراجعه كرده بودند، كشف شد.
رئیس مركز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ در ادامه در خصوص فعالیت‌های اعضای این باند گفت: گروه «ریگی» یك وب سایت راه‌اندازی كرده‌اند كه از طریق آن با طعمه‌های خود در خارج از كشور ارتباط برقرار می‌كرد.
اعضای این باند ادعا كرده بودند «ریگی خدا است» و آنها دارای قدرتی هستند كه با لمس كردن بدن بیماران یا ارتباط اینترنتی با آنها می‌‌توانند بیماری این افراد را معالجه كنند.
وی در ادامه افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد مهسا سركرده این باند بوده است. این زن از سركرده‌های گروه غیرقانونی گلدگوئیست در ایران بود. او از روسای این گروه در خارج از كشور سه كارنامه فارغ‌التحصیلی گرفته بود و برای توجیه فعالیتش آنها را قاب كرده و به دیوار اتاقش نصب كرده بود.
احمدی در ادامه به سوء استفاده جنسی اعضای این گروه از بیماران زن خبرداد و گفت: در حالی كه تحقیقات ماموران از متهمان ادامه داشت مردی با مراجعه به پلیس با طرح شكایتی از اعضای این گروه ادعا كرد همسرش از سوی متهمان مورد سوء استفاد جنسی قرار گرفته است.
براساس این گزارش، این مرد به ماموران گفت: همسرم چندی قبل به یك بیماری مبتلا شد كه برای معالجه او به چند پزشك مراجعه كردیم اما آنها موفق به درمان همسرم نشدند.
همسرم پس از مدتی از طریق همسایه‌ها با فعالیت اعضای این گروه آشنا شد و برای درمان بیماری‌اش از طریق انرژی درمانی به دفتر آنها رفت.
پس از چند جلسه نه تنها بیماری همسرم درمان نشد بلكه دچار افسردگی شد. وقتی علت افسردگی همسرم را پیگیر شدم پی بردم اعضای این گروه از همسرم سوء استفاده جنسی كرده‌اند.
احمدی تاكید كرد، هم‌اكنون اعضای این گروه در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
وی از افرادی كه مورد سوء استفاده اعضای این گروه قرار گرفته‌اند خواست با مراجعه به پلیس امنیت تهران شكایت خود را مطرح كنند.
این مقام انتظامی در پایان در هشداری به شهروندان گفت: شهروندان باید به غیرقانونی بودن گروههای هرمی توجه داشته و به هیچ عنوان وارد این گروهها نشوند.
افرادی كه مدعی انرژی درمانی هستند اگر از لحاظ پزشكی نیروی آنها تایید شود از دستگاههای مسئول به آنها مجوز داده می شود پس در مواقع روبرو شدن با این افراد بهتر است صحت ادعای آنها از سوی وزارت بهداشت و یا پلیس سوال شود تا جلوی هرگونه سوءاستفاده‌ای گرفته شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha