سلامت نیوز : رئیس داروخانه ۱۳ آبان، مهمترین چالش صنعت دارویی کشور را انتقال ارز و جابجایی مواد اولیه دانست و گفت: در حال حاضر مواد اولیه دارو را از کشورهای چین و هند وارد می‌کنیم که کیفیت پایین‌تری دارند.

خیرالله غلامی در گفت‌وگو با فارس، ریختن پول به حساب بیماران را از ابتدا گامی اشتباه دانست و گفت: این اقدام در هیچ کجای دنیا انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است دارو به صورت پول واریز شود باید به شرکت‌های بیمه‌گذار داده شود تا بیمه‌ها بتوانند تعهدات خود را نسبت به بیماران پوشش دهند.

وی مهمترین چالش صنعت دارویی کشور را انتقال ارز و جابجایی مواد اولیه عنوان کرد و گفت: سیاست‌های خارجی اگر اصلاح شوند این چالش نیز برطرف خواهد شد.

غلامی نسبت به مشکلات ورود مواد اولیه دارویی تصریح کرد: مشکلات تخصصی در همه جای دنیا وجود دارد و در کشور ما نیز هست و با تحقیق و تلاش می‌توان آن را حل کرد.

وی ادامه داد: اما مشکل اصلی مقدار مواد اولیه زیادی است که از خارج از کشور وارد می‌شود و تا هست مشکلات به قوت خود باقی است.

رئیس داروخانه 13 آبان گفت: مشکلات اجرایی داخلی همیشه وجود داشتند اما زمانی که مواد اولیه دارو را نداریم چه می‌توانیم تولید کنیم.

غلامی افزود: شرکت‌های دارویی در حال حاضر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و از منابع دیگر مواد اولیه را تامین می‌کنند، کمبودها وجود دارند و تا مشکل ارتباط مالی و بانکی ما با کشورهای اروپایی حل نشود این کمبودها ادامه می‌یابد.

وی گفت: در حال حاضر مواد اولیه دارو را از کشورهای چین و هند وارد می‌کنیم که کیفیت پایین‌تری دارند البته مواد خوبی نیز در این کشورها تولید می‌شود که گران‌تر هستند.

رئیس داروخانه 13 آبان افزود: شرکت‌های دارویی اروپایی تمایل دارند که با ما کار کنند اما بر اساس تحریم‌های ایجاد شده دچار مشکل هستند.

غلامی درمورد بدهی بیمه‌ها به شرکت‌های دارویی نیز گفت: این قصه کهنه‌ای است که گفتن مدام آن، مشکلش را حل نمی‌کند باید ببینیم آینده چه چیزی را رقم زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha