سلامت نیوز : مدیر کل آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی حمل و نقل دانش آموزان و لزوم توجه ویژه برای اجرا و کنترل شیوه نامه اجرایی مدارس در خصوص سرویسهای حمل و نقل مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی عامل کاهش حوادث در میان دانش آموزان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد حسین تقدیسی ضمن اعلام این مطلب افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی توجه به ایمنی حمل و نقل دانش آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر چه در کشور اطلاعات آماری دقیقی از نحوه رفت و آمد دانش‌آموزان و ایمنی سرویس‌های حمل و نقل مدارس وجود ندارد اما پژوهشی که بر 99 راننده سرویس مدارس ابتدائی بطور تصادفی از بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی و پسرانه و دخترانه انجام شده نشان داد که 22.2 درصد از صندلی‌های سرنشین جلو فاقد کمربند ایمنی سالم بودند و 76.8 درصد سرنشین‌های صندلی جلو از کمربند ایمنی استفاده نمی کردند.

وی در ادامه گفت: 62.6 درصد از سرویسها در این بررسی در صندلی جلو بیش از یک سرنشین سوار می کردند و هیچ کدام از اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در این بررسی دارای مهماندار نبودند.

مدیر کل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: 59.6 درصد از رانندگان همزمان سرویس دهی مدارس دیگر را نیز به عهده داشتند. 91.9 درصد از رانندگان در صورت مرخصی، خودشان راننده دیگری را به جایگزینی خود تعیین می کردند.

تقدیسی توجه به اجرای دقیق شیوه نامه اجرایی سرویس‌های مدارس، با توجه به آمار بالای حوادث ترافیکی در کشور و نتایج این مطالعه لزوم دقت در اجرا و کنترل شیوه نامه اجرایی مدارس در خصوص سرویسهای حمل و نقل مدارس و آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی در آغاز سال تحصیلی را بسیار ضروری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha