سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: موضوع اختلاف نظر وزارت بهداشت با موسسه استاندارد را در مورد سرنگ‌های وارداتی بررسی می‌کنم اما به نظر تا زمانی که موضوعی اثبات نشده است نباید مردم را نگران کنیم.

رسول دیناروند در گفت و گو با فارس،افزود: در مورد سرنگهای وارداتی اختلاف نظری بین وزارت بهداشت و موسسه استاندارد به وجود آمده است، وزارت بهداشت از چند ماه پیش اعلام کرده که این سرنگها سالم و ایمن هستند و موسسه استاندارد ادعا کرده که استاندارد نیستند.

وی گفت:‌ بنده که چند روزی است مسئولیت سازمان غذا و دارو را به عهده گرفته ام باید این موضوع را بررسی کنم اما به نظرم دستگاههای مسئول باید با تعامل به هم کمک کنند. رعایت استاندارد همه کالاها به خصوص تجهیزات پزشکی ضروری است و وزارت بهداشت در تدوین این استانداردها و هم نظارت بر اجرای آنها به سازمان استاندارد کمک می کند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود:‌ اما انتظار این است که وقتی مسئولیت سلامت مردم و ایمنی تجهیزات پزشکی با وزارت بهداشت است، سازمان استاندارد با اظهار نظرهای خود در جامعه نگرانی ایجاد نکند و اگر موضوعی هست با کار مشترک و بررسی دقیق دستگاههای مسئول، موضوع را مشخص کنیم و اگر اشکال محرز شد، کالاهای مشکل دار را جمع آوری و موضوع را به مردم اعلام کنیم.

وی گفت: وزارت بهداشت در مورد سلامت مردم با هیچ دستگاه یا وارد کننده‌ یا تولید کننده‌ای تعارف ندارد و اگر در هر زمان آلودگی یا اشکالی در یک کالای وارداتی یا تولید مشخص شود بلافاصله از بازار جمع آوری می شود و اگر در هر مرحله وزارت بهداشت اشتباهی انجام داده باشد بدون تعارف اشتباه خودمان را اعلام می‌کنیم و بر اشتباه گذشته پا فشاری نمی‌کنیم اما ابتدا باید بررسی‌های دقیق کارشناسی در مورد هر ادعایی بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha