وزیر بهداشت : از مجموع اعتبارات امسال که در قانون بودجه 13 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده هم اکنون که در اواخر ماه ششم سال هستیم تنها 3 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

فقط 3 هزار میلیارد از بودجه سلامت محقق شده/ ریالی از اعتبارات هدفمندی نگرفته ایم
سلامت نیوز : وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه باید آماده جراحی ها و تغییرات مناسب باشیم گفت: بخشی از اساس ترین امور و جراحی ها مربوط به معاونت توسعه مدیریت و منابع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر؛ دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شرایط موجود کشور توقعات از این حوزه بسیار بالاست، باید برای پیشبرد امور آماده جراحی های درست و تغییرات مناسب باشیم.

وی افزود: سه حوزه منایع مالی، فضای فیزیکی و نیروی انسانی نیاز به جراحی هایی دارند و بسیاری از مشکلات نظام سلامت به این سه حوزه بر می گردد.وزیر بهداشت ادامه داد: پول حلال همه مشکلات نیست ولی یکی از راههای کسب موفقیت جذب اعتبارات با جلب اعتماد مجلس و دولت است.

هاشمی بیان داشت: از مجموع اعتبارات امسال که در قانون بودجه 13 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده هم اکنون که در اواخر ماه ششم سال هستیم تنها 3 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: جدا از این، اعتبارات هدفمندی در سالهای گذشته محقق نشده و امسال نیز هنوز از 5 هزار میلیارد تومان 10 درصد هدفمندی ریالی به این بخش داده نشده است.

وی اظهار داشت: کمبود اعتبارات موجب از هم گسیختگی کارها نیز شده است و من از آقای ابوترابی که در مجلس نفوذ کلام دارند می خواهم در اصلاحیه بودجه امسال و بودجه سال آینده بخش سلامت را کمک کنند.

وزیر بهداشت، دکتر حریرچی را یک رزمنده، دانشمند و مدیر دارای سوابق درخشان در حوزه سلامت به ویژه بهداشت معرفی کرد و گفت: برای حل مشکلات نباید از خلق منابع جدید از جمله به کارگیری بخش خصوصی و استفاده بهینه از سرمایه های تملکی وزارت بهداشت غافل شد.

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری نسبت به آینده نظام سلامت با اهدای لوحی از تلاشهای دکتر حسنی تقدیر کرده و حکم معاونت توسعه مدیریت و منابع را به دکتر حریرچی ابلاغ کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha