دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 82600

سلامت نیوز : یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: اصلی ترین علامت انحراف بینی، انسداد تنفسی است.

دکتر زهرا بیدگلی در گفت و­گو با (ایسنا) ، گفت: مهم‌ترین مسأله در انحراف بینی، گرفتگی بینی بوده و باید مد نظر داشته باشیم که انحراف تیغه بینی ممکن است باعث ایجاد مسایل دیگری از جمله سردرد و عفونت سینوس‌ها شود.

بیدگلی خرخر شبانه، تنگی نفس روزانه، تنفس صدادار، ترشح بینی یکطرفه، خشکی مخاط بینی که منجر به دستکاری­‌های مکرر بینی و حتی خونریزی بینی می­‌شود را بیشترین علائم انحرافات بینی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ترشحات بینی از سمت مخالف انحراف بینی صورت می­‌گیرد، ادامه داد: دراین حالت بینی نتوانسته عملکرد مناسب خود ­را که ورود هوای گرم و مرطوب و عاری از آنتی ژن به داخل بینی است، انجام دهد به همین علت ترشحات از سمت مخالف آن افزایش پیدا می­‌کند.

این متخصص حلق و بینی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل در انحراف بینی عوامل تکاملی و ارثی هستند، تصریح کرد: عامل تکاملی ­و ­ارثی در انحراف بینی یعنی اینکه جنین به علت اختلافاتی که در جثه و اندام پدر و مادر وجود دارد و همین طور به خاطر اختلافات ژنتیکی، تیغه در هنگامی که می‌خواهد رشد پیدا کند دچار انحراف می‌شود.

بیدگلی با اشاره به اینکه عامل دوم انحراف بینی ضربه خوردن به بینی است، افزود: ضربه‌ خوردن‌­ها در ایجاد انحراف بینی نقش بسیار مهمی دارند و برخی از ضربه‌ها در دوران طفولیت و کودکی و یا حتی در زمان تولد نوزاد به بینی وارد می‌شود که در نتیجه آن تیغه بینی دچار انحراف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای درمان این بیماری در مواردی باید جراحی انجام گیرد و در مورد تومورها بسته به این که خوش خیم و یا بدخیم باشند، نوع درمان فرق می‌­کند ولی در اغلب موارد درمان توسط عمل جراحی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha