سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: رعایت حقوق مردم برای کسب آگاهی از اخبار و اطلاع‌رسانی جامع به آنها از حوزه سلامت باید مورد توجه باشد و در این راستا باید از ظرفیت‌های رسانه ملی و خبرگزاری‌ها نهایت بهره را ببریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سید حسن هاشمی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه سلامت، اطلاع یابی از پیشنهادها و نظرات خدمت گیرندگان و توسعه تعامل واقعی با رسانه ها از وظایف روابط عمومی است.

هاشمی با تأکید بر اولویت بخش بهداشت بر سایر بخش های نظام سلامت و پیشگیری از بیماری ها، گفت: اطلاع رسانی صادقانه، سریع، جامع و شفاف وظیفه ای است که باید در وزارت بهداشت جدی گرفته شود.

وی آموزش عمومی مردم را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: حوزه نظام سلامت بسیار وسیع است و با جسم، روح و روان مردم سر و کار دارد بنابراین باید با هنرمندی بتوانیم مطالبات مردم از این حوزه را از همه دستگاه ها طلب کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار داشت: رعایت حقوق مردم برای کسب آگاهی از اخبار و اطلاع رسانی جامع به آنها از حوزه سلامت باید مورد توجه باشد و در این راستا باید از ظرفیت های رسانه ملی و خبرگزاری ها نهایت بهره را ببریم.

هاشمی گفت: جلوگیری از حاشیه پردازی ها و ایجاد التهاب و مچ گیری ها نیز بخش دیگری از وظایف ما در این راستاست.

وی افزود: به نظر من توجه به سلامت یکی از رموز موفقیت دولت هاست و بدون توجه به این بخش عملکرد هر دولتی ضعیف ارزیابی خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی با تأکید بر پاسخگویی جدی به مطالبات مردم در حوزه سلامت، بیان داشت: باید بتوانیم مطالبات مردم در این حوزه را از مجلس و دولت مطالبه کنیم و با اطلاع رسانی صادقانه مردم را نیز در جریان کاستی های خود قرار دهیم.

وی دراین مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات رحمتی رودسری قدردانی کرد و حکم ریاست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت را به عباس زارع نژاد ابلاغ کرد.

باید آماده جراحی های مناسب در حوزه سلامت باشیم

وزیر بهداشت امروز همچنین در  مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت شرکت کرد و در این مراسم با تأکید بر اینکه باید آماده جراحی ها و تغییرات مناسب باشیم گفت: بخشی از اساسی ترین امور و جراحی ها مربوط به معاونت توسعه مدیریت و منابع است.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود کشور توقعات از این حوزه بسیار بالاست، باید برای پیشبرد امور آماده جراحی های درست و تغییرات مناسب باشیم.

وی افزود: سه حوزه منایع مالی، فضای فیزیکی و نیروی انسانی نیاز به جراحی هایی دارند و بسیاری از مشکلات نظام سلامت به این سه حوزه بر می گردد.

وی ادامه داد: پول حلال همه مشکلات نیست ولی یکی از راههای کسب موفقیت جذب اعتبارات با جلب اعتماد مجلس و دولت است.

هاشمی بیان داشت: از مجموع اعتبارات امسال که در قانون بودجه 13 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده هم اکنون که در اواخر ماه ششم سال هستیم فقط 3 هزار میلیارد تومان محقق شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: جدا از این اعتبارات هدفمندی در سال های گذشته محقق نشده و امسال نیز هنوز از 5 هزار میلیارد تومان 10 درصد هدفمندی ریالی به این بخش داده نشده است.

وی اظهار داشت: کمبود اعتبارات موجب از هم گسیختگی کارها نیز شده است و من از جناب آقای ابوترابی (نائب رئیس مجلس که در این مراسم حضور داشت) با توجه به اینکه در مجلس نفوذ کلام دارند می خواهم در اصلاحیه بودجه امسال و بودجه سال آینده بخش سلامت را کمک کنند.

وی ایرج حریرچی( معاون جدید توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت) را یک رزمنده، دانشمند و مدیر دارای سوابق درخشان در حوزه سلامت به ویژه بهداشت معرفی کرد و گفت: برای حل مشکلات نباید از خلق منابع جدید از جمله بکارگیری بخش خصوصی و استفاده بهینه از سرمایه های تملکی وزارت بهداشت غافل شد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به آینده نظام سلامت با اهدای لوحی از تلاش های عباس حسنی، معاون سابق توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت تقدیر کرد و حکم معاونت توسعه مدیریت و منابع را به حریرچی ابلاغ کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha