سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: طبق هماهنگی که با بیمه‌ها انجام شده، قرار است سهم بیمه‌ها از قیمت داروها افزایش یابد و در همین مدت کوتاه از دولت یازدهم وزارت نفت ۲.۷ میلیارد دلار برای رفع مشکل کمبودهای دارو کمک کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاون بهداشتی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در مورد نحوه تخصیص مابه‌التفاوت قیمت دارو به بیمه‌ها خاطرنشان کرد: رقم قابل توجهی در آینده نزدیک در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد تا از مسیر بیمه‌ها توزیع شود و وقتی همه چیز مهیا شد جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه، هماهنگی بین بخشی میان وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و بیمه‌ها لازم است افزود: وزارت بهداشت اعتباراتی را در اختیار بیمه ها قرار می دهد.بیمه‌ها باید قول دهند با پرداخت این رقم از سوی وزارت بهداشت مبلغ داروهای صعب‌العلاج به قیمت سال گذشته برگردد و در حال محاسبه این موضوع هستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: نباید هر روز یک حرف جدید بزنیم چرا که بیمه‌ها باید تا آخر خرداد سال آینده آرامش قیمت دارو را در بازار حفظ کنند و قرار است تا فرانشیزی که بیمه‌ها بابت دارو می‌پردازند افزایش یابد.

به گفته قاضی‌زاده هاشمی وزیر نفت در همین مدت کوتاه از دولت یازدهم چیزی حدود 2.7 میلیارد دلار در بحث تأمین دارو کمک کرده که در مرحله اول این امر با دستور رئیس جمهور و همکاری بانک مرکزی توسط وزارت نفت تأمین شد.

وی در مورد تحقق بودجه وزارت بهداشت در سال جاری گفت: از مجموع 13 هزار میلیارد تومان بودجه وزارت بهداشت تاکنون 2 هزار و 600 میلیارد تومان یعنی حدود 19 درصد اعتبارات محقق شده و 200 میلیارد تومان هم اخیراً دکتر نوبخت(معاون نظارت و برنامه ریزی رئیس جمهوری) برای وزارت بهداشت محقق کرده است.

وی در مورد وضعیت خروج کیسه‌های خون انباشته شده در گمرک نیز گفت: این موضوع را در روزنامه‌ها خواندم البته محموله‌هایی مربوط به سازمان انتقال خون در گمرک وجود دارد چون این سازمان در این مدت پول نداشته که این کالاها را تأسیس کند و 10 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع نیاز است که تلاش می‌کنیم مشکلات برطرف شود.

وزیر بهداشت همچنین از ابلاغ مصوبه‌ای برای ترخیص داروها از گمرک با حداقل وثیقه خبر داد و افزود: امیدواریم به زودی با ابلاغ این مصوبه تمام داروها از گمرک آزاد شوند.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد آخرین اخبار از انتزاع دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران نیز گفت: رئیس جمهور، قوه قضاییه و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه تصمیم بگیرند و ما اکنون در بحث محیط دانشگاه مشکل نداریم و دانشجویان دارند درسشان را می‌خوانند و سیستم تعریف شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت وبا در کشور گفت: وبا کنترل شده و جای نگرانی نیست چرا که فقط دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان درگیر این موضوع هستند و تیم‌های آمادگی در منطقه حضور دارند.

وی افزود: وزیر کشور هم در خصوص مراقبت از مرزها و محل نگهداری اتباع غیرمجاز خارجی دستورات خوبی صادر کرده ‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha