سلامت نیوز : معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: با هر نوع سوءاستفاده مالی در وزارت بهداشت برخورد می‌کنم. با مشکلات وزارت بهداشت آشنا هستم و مسئولیت ناکامی‌های احتمالی آینده را نیز می‌پذیرم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ایرج حریرچی امروز در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع که با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب ئییس مجلس و دکتر هاشمی وزیر بهداشت و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: مقطع فعلی حساس است و من با علم به مشکلات وارد این عرصه خطیر شدم و این ورود را توفیق برای خود می دانم.

وی با اشاره به نقش زیربنایی معاونت توسعه مدیریت و منابع نسبت به سایر معاونت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه های این حوزه باید بر مبنای نگاه و رویکرد سلامت عمومی باشد و توجه به این نکته که سرمایه اجتماعی برای هر جامعه ای درصدر سرمایه های دیگر قرار دارد ضروری است.

حریرچی ادامه داد: من در جریان مشکلات هستم و بر همین اساس توجه به سرمایه انسانی شامل 400 هزار کارکنان نظام سلامت را اصل می دانم و ایجاد فرصت های سرمایه ای جدید را در برنامه های خود قرار داده ام و مسئولیت ناکامی های احتمالی آینده را نیز می پذیرم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: جذب منابع بیشتر از مجلس و دولت برای پیشبرد امور نظام سلامت ضروری است، هر چند کسر بودجه دولت در سال جاری و تورم نقطه ای 44 درصدی مشکلاتی را هم اکنون ایجاد کرده است.

وی خلق منابع جدید برای حوزه سلامت را ضروری دانست و گفت: با همه تلاش هایی که انجام شده است مردم، دولت، مجلس، خدمات گیرندگان و خدمات دهندگان و دستگاه های نظارتی از نارضایتی مردم از حوزه سلامت سخن می گویند که برای جبران آن نیاز به ایجاد تحول در سه زمینه؛ کسب رضایت بیشتر مردم، برنامه ریزی علمی و ایجاد تحول داریم.

وی با قدردانی از تلاش های عباس حسنی در دوره مدیریت این معاونت تاکید کرد: مشکلات بزرگی پیش روی ماست ولی خداوند متعال برای رفع هر مشکلی بزرگتر از هر چیزی است که در تصور ما بگنجد و با اتکال به او پیش می رویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha