سلامت نیوز : می‌گویند 20هزار صفحه پرونده از تامین‌اجتماعی گم شده و نمایندگان مجلس در گزارشی، نام شخصی که اسناد را به سرقت برده به رییس مجلس داده‌اند اما پیگیری‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. البته گویا این نتیجه نداشتن پیگیری‌های تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم هم وجود داشته زیرا به گفته یک عضو این کمیته در مجلس قبلی، تمام اسناد بررسی شده و تمام حوزه‌ها به نتیجه رسیده بود ولی معلوم نیست به چه دلایلی در مرحله نهایی در صحن مجلس مطرح نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ دور روز پیش علیرضا محجوب، رییس هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی خبر از گم شدن 20‌هزار صفحه از پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی داد. البته به گفته او هنوز دو‌هزار صفحه از اسناد تحقیق و تفحص در جای خود در کمیسیون اصل 90 مجلس باقی است. به هرحال20‌هزار صفحه پرونده‌ای که علیرضا محجوب به آن اشاره می‌کند، مربوط به تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی می‌شد که به دلیل این‌که مجلس فضای کافی برای نگهداری آن‌ها نداشته، در محل سازمان تامین اجتماعی نگهداری می‌شده است.

به گزارش مهر، گفته می‌شود این پرونده‌ها توسط فردی که به عنوان کارشناس در دفتر نماینده‌ها مشغول به کار بود، خودسرانه برداشته شد ولی هیچ‌وقت به کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی بازگردانده نشد و به همین دلیل برنامه‌های تحقیق و تفحص بی‌نتیجه مانده است.

مهدی عیسی‌زاده، عضو کمیسیون اجتماعی و عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم و نهم به «بهار» می‌گوید: «در مجلس هشتم تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی را انجام دادیم، به نتیجه هم رسیدیم ولی به مرحله مطرح شدن در صحن مجلس که رسید، بدون هیچ‌گونه اطلاع و خبری، پرونده دیگر پیگیری و مطرح نشد. شاید اگر در مجلس قبلی که کمیته به نتیجه رسیده بود، تمام مسائل گفته شده بود الان شاهد گم شدن این اسناد نبودیم.»

در همین زمینه هم محجوب گفته بود گزارش اول این هیات در مجلس هشتم در صحن علنی قرائت نشد که اگر این کار انجام می‌گرفت امروز جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شد. محجوب تاکید کرده بود به هر دلیلی در پایان مجلس هشتم، با این‌که هزینه‌های زیادی پرداخت شده بود ولی امکان قرائت این گزارش فراهم نشد. به گفته رییس کمیته تحقیق و تفحص، گزارش در زمان مقرر تحویل داده شد اما چون چند شرکت همانند شرکت شستا همکاری نکردند، این گزارش در زمان مقرر برای قرائت آماده نشد. از طرفی نظر کمیسیون هم این بود که محتوای گزارش تند است. به این ترتیب در آن زمان حاشیه‌هایی در این‌باره مطرح شد و درنهایت هیات‌رییسه حکم به خواندن آن نداد و مجلس هشتم به پایان کار خود رسید تا به امروز که دو سال از شروع کار مجلس نهم می‌گذرد. به گفته عیسی‌زاده، مجلس در حال حاضر تعطیل است و این موضوع هنوز در جلسه کمیته مطرح نشده است.

ولی در اصل باید ابتدا جلسه برگزار شود تا بعد مشخص شود چه مدارکی موجود است و چه مدارکی موجود نیست. تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در سه کارگروه شستا، بیمه بازنشستگی و تامین اجتماعی صورت گرفته است و به قول عضو این کمیته، تمام مستندات تخلفات در هر سه حوزه وجود داشته و با «ادله محکم» اثبات شده بود. به اعتقاد عیسی‌زاده، همکاران دور نهم مجلس باید تحقیق و تفحص مجلس هشتم را جلوی خود بگذارند و به سراغ مواردی بروند که هنوز بررسی نشده است. او همچنین ادامه می‌دهد: «با این اتفاقی که افتاده، مگر نماینده‌های مجلس بیکار هستند که در هر دوره بررسی کنند و پرونده‌ها را تشکیل دهند و بعد رها کنند یا مدارک گم شود.»

به هرحال در دو دوره متوالی، نمایندگان مجلس در حال تحقیق و تفحص در سازمانی هستند که در هشت سال دوره ریاست احمدی‌نژاد در دولت از پرحاشیه‌ترین و سیاسی‌ترین سازمان‌های کشور بوده است.

علی زنجانی، عضو دیگر کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم گفت: در گزارش ارسالی نام شخصی که اسناد را به سرقت برده بود به لاریجانی دادیم اما پیگیری‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. به گفته زنجانی، نتیجه کمیته تحقیق و تفحص و کار کارشناسی و بررسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری آن (شستا) در اواخر مجلس هشتم به سرقت رفت. یک‌سری از این اسناد مفقود شده مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) می‌شد که در اواخر تحقیق و تفحص توسط بعضی از افراد که وابسته به یکی از نمایندگان مجلس بودند، سرقت شد. به گزارش مهر، این اسناد توسط فردی که به عنوان کارشناس در دفتر نماینده‌ها مشغول به کار بود، خودسرانه برداشته شد ولی هیچ‌وقت به کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی بازگردانده نشد و به همین دلیل برنامه‌های تحقیق و تفحص بی‌نتیجه ماند. البته علاوه بر مطرح نشدن آن در صحن مجلس و مفقود شدن آن‌ها، همکاری نکردن مدیرعامل وقت تامین اجتماعی هم در اعلام نهایی نشدن نتیجه تحقیق و تفحص نقش داشته‌ است.

زنجانی علت اعلام نشدن نتایج تخلفات تامین اجتماعی در مجلس هشتم را نرسیدن به جمع‌بندی نهایی از اسناد موجود به دلیل مفقود شدن اسناد دانست و گفت: با توجه به این‌که چندین‌هزار سند مفقود شده بود به همین علت نمی‌توانستیم اقدامات کمیته تحقیق و تفحص را به سرانجام برسانیم و نتیجه نهایی را اعلام کنیم در صورتی‌که به اسناد بسیار مهمی دست پیدا کرده بودیم و قصد داشتیم اسناد و مدارک نهایی را همراه با گزارش به صحن علنی مجلس اعلام کنیم که متاسفانه نشد.

او به تحقیق و تفحص در مجلس نهم نیز از تامین‌اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که نتایج کمیته قبلی به دلیل مفقود شدن اسناد مشخص نشد به همین دلیل مجددا کمیته‌ای به این منظور تشکیل شده است که امیدواریم این دفعه به نتیجه برسد.به هرحال، رییس کمیته تحقیق و تفحص می‌گوید به تمام کسانی که در گم شدن این پرونده‌ها مسئول هستند هشدار می‌دهیم که در صورت عدم همکاری، به دادگاه فرا خوانده می‌شوند. از سوی دیگر هم عیسی‌زاده می‌گوید تمام صفحات تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی که در مجلس هشتم بررسی شده را دارد و تا چند روز دیگر علنی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha