سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص انباشت کیسه های خون در گمرک گفت: هنوز مشخص نشده است که چرا حجم زیادی کیسه خون در گمرک‌ انباشت شده است.


عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به انباشت برخی اقلام پزشکی در گمرک اظهار داشت: هنوز مشخص نشده است که چرا حجم زیادی کیسه خون در گمرک‌ انباشت شده است. بنده هم تازه این خبر را از رسانه ها شنیده ایم اما آنطور که مشخص است ابهام درباره نوع ارزی که باید برای ترخیص به این کیسه‌ ها اختصاص یابد باعث انباشت آن ها در گمرک و صادر نشدن مجوز ترخیص شده است.
 این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید ببینیم که شرایط نگهداری کیسه های خون در گمرک وجود دارد یا نه چون این اقلام را نمی توان برای مدت زیادی در گمرک نگه داشت و باید ترخیص شوند.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقلام بهداشتی و پزشکی نظیر کیسه های خون نباید کوچکترین صدمه ای ببینند و باید در حفظ آن ها تلاش کرد و ضرورت دارد هر چه سریعتر از گمرک تخلیه بشوند.
 
این در حالی است که روز یکشنبه هفته جاری، ابوالفضل صانعی نائب رییس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی از انباشت 250 هزار عدد کیسه خون به ارزش سه میلیون یورو در گمرک‌ خبر داده و گفته که این کیسه‌ها از فرانسه وارد شده‌اند و دلیل اصلی انباشت آنها در گمرک نیز این است که این کیسه‌ها براساس ارز مرجع ثبت سفارش شده‌اند و حالا که وارد گمرک شده‌اند، واردکننده باید مابه‌التفاوت ارز مرجع و مبادله‌ای را به بانک مرکزی پرداخت کند که این اتفاق هنوز رخ نداده و ابهام به وجود آمده در این زمینه باعث انباشت کیسه‌های خون در گمرک شده است.
 
همچنین سید حسن قاضی زاده وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه موضوع کیسه‌های خون انباشته شده در گمرک را در روزنامه‌ها خواندم گفت: البته محموله‌هایی مربوط به سازمان انتقال خون در گمرک وجود دارد چون این سازمان در این مدت پول نداشته که این کالاها را تأسیس کند و 10 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع نیاز است ، تلاش می‌کنیم مشکلات برطرف شود.
 
وزیر بهداشت همچنین از ابلاغ مصوبه‌ای برای ترخیص داروها از گمرک با حداقل وثیقه خبر داد و افزود: امیدواریم به زودی با ابلاغ این مصوبه تمام داروها از گمرک آزاد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha