سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 82706

سلامت نیوز : دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با انتشار اطلاعیه‌ای، ادعای مخترع دشتستانی مبنی بر کشف داروی بیماران ام اس و تایید این دارو در این دانشگاه را تکذیب کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ درپی درج خبری در برخی از رسانه‌ها مبنی بر درمان بیماران ام‌اس توسط مخترع دشتستانی و ادعای وی مبنی بر این که این دارو پس از انجام تست‌های لازم مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفته و درحال طی مراحل ثبت اختراع است، روابط عمومی این دانشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای ادعای این فرد را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع هم‌وطنان گرامی می‌رساند:

1- ثبت هرگونه داروی جدید مستلزم طی مراحل خاص و کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح بوده و تنها پس از انجام کارآزمایی‌های گسترده بالینی و فرآیندهای کنترلی سختگیرانه میسر می‌باشد و صرف وجود برخی تصورات و فرضیه‌ها در این خصوص، نمی‌تواند بعنوان مجوزی برای تجویز دارو باشد.

2- تجویز هر دارو و فرآورده الزاماً باید توسط پزشک واجد صلاحیت صورت گیرد و در غیر اینصورت مصداق کامل دخالت غیرقانونی در امور پزشکی تلقی گردیده و می‌تواند باعث بروز عوارض غیر قابل برگشتی برای بیماران گردد.

3- نامبرده برای بررسی داروی مجهول الهویه مورد ادعا تا کنون به هیچ یک از معاونت‌های دار و غذا، معاونت پژوهشی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مراجعه ننموده و به پیگیری‌های روابط عمومی دانشگاه برای ارایه مجوز‌های لازم هیچ گونه پاسخی نداده است.

4- به رغم ادعای ایشان مبنی بر همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز، دانشگاه مزبور از همکاری با نامبرده اظهار بی‌اطلاعی نموده و هرگونه همکاری را رد کرده است.

بدین وسیله از کلیه هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود در برخورد با تبلیغات در امور پزشکی، بهداشتی و دارویی قبل از هر چیز با افراد صاحب‌نظر و ذیصلاح مشورت نمایید.

شایان ذکر است، حق پیگیری‌های قانونی در این خصوص برای این دانشگاه محفوظ بوده و در اسرع وقت اقدامات لازم به‌ انجام خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha