سلامت نیوز : معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از قرار گرفتن احیاء شورای عالی حفاظت محیط زیست در برنامه صد روزه رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر معصومه ابتکار در مراسم تجلیل از محیط بانان و جشنواره آموزه های رضوی در روز محیط بان که پیش از ظهر سه شنبه در سازمان محیط زیست برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا خبر خوشی برای محیط بانان دارید، افزود: تمام مشکلات آنها برطرف شود ولی در حال حاضر نمی توانم قول قطعی بدهم اما تمام تلاش خود را برای بهبود معیشت آنها انجام می دهم تا با آرامش وظایف خود را در حفاظت از عرصه های طبیعی انجام دهم.

وی در پاسخ به اینکه چه برنامه ای در خصوص دادگاه ویژه محیط زیست که در دولت قبل هم مطرح بود دارید اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در دوره قبلی مسئولیتم در سازمان محیط زیست پیگیر آن بودم برنامه ریزی برای رسیدگی به حقوق محیط زیست و همکاری با دستگاه قضایی بود که در آن زمان دوره آموزشی با دستگاه قضایی را آغاز کردیم و هدف این بود که مشکلات را دیده و در دادگاه با نگاه تخصصی به مسائل زیست محیطی پرداخته شود. در حقیقت مشاوران تخصصی وجود داشته و قضات از مشکلات محیط زیست اطلاع داشته باشند.

به گفته وی، در حال حاضر مسائل بسیار پیچیده است چرا که تشخیص جرم دشوار بوده و به راحتی نمی توان علت آن را مشخص کرد که امیدواریم مقامات قضایی در این راستا همکاری لازم را با سازمان محیط زیست انجام دهند.

ابتکار در پاسخ به اینکه در خصوص فروش پارک پردیسان چه برنامه ای دارید گفت: نامه ای برای لغو فروش پارک پردیسان و مصوبه فروش که در سال های قبل به تصویب رسیده بود تنظیم و ارسال شده چرا که پارک پردیسان متعلق به مردم بوده و پارکی پژوهشی، تحقیقات و تفریحی است.

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: قطعا دولت متولی است و ما برای احیای این کار ممکن است از دیگر سازمانها کمک بگیریم و حتی ممکن است با توجه به اقداماتی که شهرداری در راستای توسعه فضای سبز انجام داده برای احیای پارک بخشی از مسئولیتها را به آنها واگذار کنیم اما هنوز تصمیم نهایی در این راستا گرفته نشده چرا که تنها 6 روز از آغاز کار بنده می گذرد.

وی در پاسخ به اینکه در خصوص شورای عالی حفاظت از محیط زیست چه برنامه ای دارید اظهار داشت: در این خصوص هم نامه نگاری های لازم انجام شده و از آن جایی که احیاء شورای عالی حفاظت محیط زیست جزء برنامه های 100 روزه رئیس جمهور بوده مقدمات آن فراهم شده و با دستور رئیس جمهور احیا خواهد شد که بعد از آن رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا خواهد بود و مشکلات زیست محیطی را با کمک این شورا حل خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha