سلامت نیوز : رئیس شورای عالی نظام پزشکی، از برگزاری اولین جلسه شورا با ترکیب جدید در اولین شنبه مهر ماه خبر داد و گفت: با توجه به حضور نماینده وزیر بهداشت در شورا، پیش بینی می کنیم تعامل بهتری با وزارت بهداشت داشته باشیم.

دکتر علی ایدنی در گفتگو با مهر اظهارداشت: به احتمال زیاد و طبق رسم گذشته، جلسات شورای عالی نظام پزشکی در اولین شنبه هر ماه برگزار می شود. با این حال، هیئت رئیسه در خصوص زمان برگزاری جلسات شورا در دوره جدید تصمیم می گیرد.

وی در ارتباط با اولویتهای شورای عالی نظام پزشکی بعد از تعیین هیئت رئیسه و ترکیب جدید، گفت: وظیفه این شورا، سیاستگذاری اهدافی است که در قانون سازمان نظام پزشکی آمده است. با توجه به اینکه ساختار اجرایی در سازمان نظام پزشکی دنبال می شود، شورای عالی نظام پزشکی بر نحوه اجرای برنامه های سازمان نظارت دارد.

ایدنی از تعامل شورا با وزارت بهداشت، سازمانهای بیمه گر و... به منظور پیشبرد اهداف نظام سلامت یاد کرد و افزود: شورای عالی نظام پزشکی نماد پارلمان پزشکی است که بر نحوه اجرای برنامه های سازمان نظام پزشکی نظارت جدی دارد.

وی با اشاره به عملکرد سازمان نظام پزشکی در دوره قبل، گفت: در دوره قبل، ارکان سازمان از نظر سطح فعالیت با هم برابر نبودند. به طوریکه بخشهای اجرایی نمود بیشتری داشتند و نهادهای نظارتی مثل مجمع عمومی نظام پزشکی و شورای عالی نظام پزشکی، کمتر در انجام وظایف خودشان دیده می شدند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با عنوان این مطلب که مجمع عمومی نظام پزشکی با قدرت مطالبات جامعه پزشکی را دنبال و پیگیری می کند، در مورد شبهاتی که پیرامون عملکرد مالی سازمان نظام پزشکی در دوره قبل وجود داشت، گفت: در این ارتباط، نهاد بازرسی باید ورود کند.

ایدنی تاکید کرد: البته اگر آنها ادله ای بیاورند و نیاز داشته باشد که مصوبه ای از شورای عالی نظام پزشکی بگیرند، قطعا ما حمایت می کنیم.

وی با اعلام اینکه گزارش بازرسان دوره قبل سازمان نظام پزشکی در مورد عملکرد مالی سازمان را نداریم، افزود: ما هنوز نمی دانیم خطایی در بودجه و مسائل مالی سازمان وجود دارد یا نه.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با عنوان این مطلب که 6 ماه از فعالیت سازمان نظام پزشکی گم شده است، گفت: بنده در دوره قبل شورای عالی نظام پزشکی نیز عضو بودم و با توجه به اینکه در تاریخ 18 اسفند 91 اعتبارنامه اعضای شورا تمام شده بود، تا زمانی که حکم رئیس جدید سازمان نظام پزشکی از سوی رئیس جمهور تنفیذ و ابلاغ شود، شاهد تعلیق 6 ماهه فعالیتهای سازمان بودیم.

ایدنی با اعلام اینکه بازرسان قبلی سازمان باید گزارش خودشان را به مجمع عمومی نظام پزشکی می دادند، افزود: قطعا گزارش بازرسان قدیم به بازرسان جدید سازمان ارائه خواهد شد و بعد از آن می توان در مورد وضعیت مالی و ابهاماتی که وجود دارد، صحبت کرد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی در ادامه به موضوع تغییر تعرفه های پزشکی در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: طبق قانون برنامه پنجم، اختیار تعرفه گذاری از سازمان نظام پزشکی گرفته شده است اما با توجه به رویکرد وزیر جدید بهداشت و نماینده وی در شورای عالی نظام پزشکی، هیچ نگرانی از بابت تعامل با وزارت بهداشت نداریم و مطمئن هستیم که تعرفه ها به صورت منطقی، تعیین می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha