چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 82723

گرانی هزینه‌ها باعث می‌شود بیماران خاص دست به دامن انجمن‌ها شوند و برخی از مشکلات خود را به کمک آنها برطرف کنند؛ مشکلی که با قول وزیر تعاون، کار، رفاه و کار اجتماعی احتمالاً در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

بیماران خاص بیمه می‌شوند
سلامت نیوز : از جمله دلایلی که برای برخی از بیماران مانند بیماران خاص و مبتلایان به ام.اس انجمن ویژه‌ای تشکیل شده است، بیمه نبودن خدمات درمانی آنهاست. گرانی هزینه‌ها باعث می‌شود این افراد دست به دامن انجمن‌ها شوند و برخی از مشکلات خود را به کمک آنها برطرف کنند؛ مشکلی که با قول وزیر تعاون، کار، رفاه و کار اجتماعی احتمالاً در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ علی ربیعی در مراسم افتتاح نخستین مرکز توان‌بخشی سازمان بهزیستی اعلام کرد: یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پوشش بیمه‌ای برای بیماران خاص و ام.اس است.سازمان بهزیستی کشور از این به بعد موظف است بیماران ام‌اس را پس از تایید پزشک و با هر نوع معلولیتی، تحت پوشش قرار دهد و وظیفه بیمه بیماران خاص نیز به سازمان تأمین اجتماعی محول می‌شود.

وی درباره نخستین مرکز توان‌بخشی نیز گفت: در این مرکز تخصصی توان‌بخشی هزینه‌ای از افراد نیازمند دریافت نمی‌شود و در مقابل آن افرادی که دارای توانمندی مالی هستند، در تأمین هزینه‌های مرکز کمک می‌کنند.

به گفته ربیعی، یکی از برنامه‌های مهم در دولت یازدهم فراهم کردن زمینه مشارکت‌های مردمی و گسترش شبکه خیران است.وی جامعه مطلوب را جامعه‌ای دانست که 80 درصد جمعیت در طبقه متوسط باشند و فقط 10 درصد آن را فقرا تشکیل دهند و بر این اساس تاکید کرد: دولت نباید به دنبال توزیع فقر باشد و تشکیل کمیته امداد بزرگ منطقی نیست؛ باید کاری کنیم که از تعداد فقرا کاسته شود و دیگر نیازی به بزرگ کردن کمیته امداد نباشد.

وزیر تعاون، کار، رفاه و تأمین اجتماعی رسیدگی به وضع فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی را یکی دیگر از موضوع‌های مورد توجه عنوان کرد و گفت: نباید پس از 18 سالگی این افراد را در جامعه رها کنیم؛ بنابراین باید مراکزی در سازمان بهزیستی ایجاد شود تا فرزندان بهزیستی بتوانند پس از 18 سالگی در آنجا حضور داشته باشند و با کمک سازمان به اداره کاریابی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصل شوند.

ارائه خدمات رایگان به معلولان
رییس سازمان بهزیستی نیز در این مراسم از وجود 3 هزار و 200 خانواده با بیشتر از سه فرزند معلول در کشور خبر داد و گفت: افتتاح مرکز جامع تخصصی توان‌بخشی اقدامی دیگر برای حمایت از معلولان و جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی است.

همایون هاشمی در پاسخ به «حمایت» درباره خدمات این مرکز نیز خاطرنشان کرد: همه خدمات این وزارتخانه از جمله دندان‌پزشکی به صورت رایگان ارائه می‌شود، البته این مرکز را باید چهارمین کلینیک دندان‌پزشکی ویژه معلولان در کشور قلمداد کنیم.

وی افزود: سازمان بهزیستی اکنون در 70 هزار نقطه از کشور حضور دارد و افتتاح «سازمان غیردولتی پیشگامان خدمت» تا پایان امسال با کمک جامعه حامی معلولان کشور در دستور کار قرار دارد؛ بهزیستی سازمانی توسعه محور و دانش‌محور است و توسعه شبکه غیردولتی سازمان از این پس از رویکردهای اساسی بهزیستی خواهد بود.

ساخت 25 هزار واحد مسکونی
در ادامه این مراسم رییس جامعه خیرین مسکن ساز حامی معلولان نیز با تاکید بر اینکه فقط 10 درصد از توانایی‌های سازمان بهزیستی اکنون برای مددجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: امروز خانواده دارای معلول دارد دچار سرشکستگی است که باید برای حضور معلولان در جامعه فرهنگسازی کنیم.

حبیب‌الله بوربور تصریح کرد: جامعه خیران مسکن‌ساز حامی معلولان، 25 هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد که سال گذشته 8 هزار مسکن آن در اختیار افراد مورد نظر قرار گرفت. به گفته وی، در ماه رمضان 3 هزار و 200 سرپرست خانوار معلول که دارای سه فرزند معلول و بالاتر هستند برای اعطای مسکن شناسایی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha