چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 82733

رئیس انجمن رادیولوژی ایران از لغو ابلاغیه قبلی وزارت بهداشت در مورد انجام خدمات رادیولوژی توسط پزشکان و رفع کمبود گاز هلیوم و فیلم رادیولوژی در کشور خبر داد.

سلامت نیوز : رئیس انجمن رادیولوژی ایران از لغو ابلاغیه قبلی وزارت بهداشت در مورد انجام خدمات رادیولوژی توسط پزشکان و رفع کمبود گاز هلیوم و فیلم رادیولوژی در کشور خبر داد.

جلال جلال شکوهی در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت انجام خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی که در دوران وزارت طریقت منفرد مطرح شده بود، گفت: با پیگیری‌هایی که انجمن رادیولوژی ایران با مسئولان وزارت بهداشت انجام داد، ۲ هفته پیش با نظر دایره حقوقی وزارت بهداشت این موضوع لغو شد و پزشکان عمومی دیگر مجاز به انجام خدمات رادیولوژی از جمله سونوگرافی نیستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کمبود رادیولوژیست در کشور موجب مطرح شدن این موضوع نشده، گفت: اکنون حدود 2 هزار و 400 متخصص رادیولوژی در کشور داریم و می‌توان گفت هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد که مجبور باشیم از ظرفیت پزشکان عمومی برای انجام این کار استفاده کنیم و فقط در بخشی از بیمارستانهای دولتی کمبود رادیولوژیست آن هم به دلایل دیگر وجود دارد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران در مورد وضعیت تجهیزات مورد استفاده رادیولوژیست‌ها نیز گفت: مشکل کمبود گاز هلیم و فیلم رادیولوژی حل شده ولی هنوز برای تأمین داروی حاجب مشکل داریم که امیدواریم آن نیز با سیاستگذاری‌های اخیر حل شود.

وی همچنین از رایزنی برای ایجاد دفتر یا اداره رادیولوژی در وزارت بهداشت خبر داد تا با بررسی کارشناسی مسائل این حوزه از تصمیمات غیر کارشناسی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha