سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه تمام بیماران MS‌ که دارای علائم جسمی و حرکتی هستند، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: آنهایی که MS خفیف دارند و به صرف اینکه پلاک‌های MS در مغز و نخاعشان است، تحت این پوشش قرار نمی‌گیرند.

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه باید در فرد علائم حسی و حرکتی به عنوان یک مشکل ظاهر شود تا از آن زمان تحت درمان توانبخشی سازمان بهزیستی قرار گیرد، گفت: پس از این شناسایی برای افراد کارت معلولیت سازمان بهزیستی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تنها خدمات توانبخشی به بیماران MS تحت پوشش سازمان بهزیستی از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی و ویلچر ارائه می‌شود، لذا خدمات در بر گیرنده دارو نیست.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه‌های توانبخشی بیماران MS توسط سازمان سطح‌بندی می‌شود، افزود: آنهایی که از نظر مالی نیازمند هستند و توانی ندارند، هزینه‌های درمان آنها رایگان و از سایر افراد به نسبت شرایط مالی‌شان هزینه دریافت می‌شود.

سخنگویی با بیان اینکه پس از اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مورد که همه بیمارانی که دچار معلولیت ناشی از بیماری ام‌اس شده‌اند، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند، گفت: در دو سال گذشته در جهت افزایش سطح خدمات به بیماران MS مطالعاتی انجام داده‌ بودیم و از این پس نیز با اعلام وزیر، بیمارانی که به دلیل MS دچار مشکلات جسمی حرکتی و معلولیت شده‌اند، تحت پوشش سازمان قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha