سلامت نیوز : مدیر کل سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشگیری از مشکلات روانی باید از دوران کودکی آغاز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ عباسعلی ناصحی در آیین گشایش ششمین همایش بین‌المللی روانپزشکی کودک و نوجوان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در صورت عدم درمان اختلالات روانی دوران کودکی و نوجوانی شاهد افزایش آمار بیماری‌های روانی در آینده خواهیم بود.

وی ادامه داد: بیماران روانی در جامعه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و این موضوع نیازمند همکاری وتامین اعتبارات مناسب و مطلوب در این حوزه است.

ناصحی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی بر لزوم توجه به این بیماری‌ها و پیشگیری از آن تاکید ویژه دارد، افزود: در حال حاضر در کشور‌های صنعتی و پیشرفته اعتبارات تخصیص یافته بر این بیماری بیشتر از کشورهای در حال توسعه است و این در حالی است که بیماری های روانی بعد از تصادفات رانندگی و ترافیکی دارای رتبه دوم بیماری‌ها در کشور است.

وی یادآور شد: مطالعات نشان داده‌اند 36 درصد افراد 10 تا 64 ساله کشور نیازمند برخورداری از خدمات سلامت روان هستند که تنها یک پنجم این افراد از حداقل خدمات در این حوزه بهره مند می شوند.

وی با اشاه به نقاط ضعف حوزه روانپزشکی کودک در ایران افزود: روانپزشکی کودک و نوجوان در کشور ما با دید بیمارنگرانه و نه سلامت نگر به درمان اختلالات روانی کودکان می پردازد.

ناصحی خاطرنشان کرد: ارتقای سواد سلامت روان مردم و پیشگیری از آسیب‌ها و اختلالات روانی کودکان و نوجوان دو اقدامی است که به دید سلامت نگرانه روانپزشکان کمک می کند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز نیز در این آیین گفت: برای درمان اختلالات روانی کودکان رجوع به پاکی و صفای دوران کودکی برای تعامل با کودک حال حاضر بسیار چاره ساز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha