سلامت نیوز : معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست با تأکید بر اینکه لازم است برای موضوع آلودگی کلانشهرها و پدیده ریزگردها چاره‌ ای جدی اندیشیده شود، گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد صنایع آلاینده در اطراف کلانشهرها قرار دارد.

علی محمد شاعری در گفت ‌و گو با پانا، با بیان اینکه در موضوع آلودگی هوا و ریزگردها می بایست همه ارگان های مربوط با هم همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت باید نسبت به رفع آلودگی صنایع و ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی و همچنین سوخت هر چه سریعتر اقدام کنند.

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست با تأکید بر اینکه همه نهادهای مسئول می بایست درحل مشکل آلودگی هوا اقدام کنند، تصریح کرد: البته از صاحبان صنایع از جمله خودروسازان می خواهیم که به تعهدات خود در قبال محیط زیست عمل کنند و در محصولاتی که دارند استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه آلودگی‌ هوا که در برخی کلانشهرها مانند، تهران، اصفهان، اراک وجود دارد در نتیجه نبود توازن توسعه و ظرفیت‌ های زیست محیطی است، خاطرنشان کرد: محیط زیست بنیاد اصلی و اساسی توسعه در کشور است که برای حفظ آن باید مطابق معیارهای محیط زیستی عمل کنیم.
به گفته شاعری، اگر استانداردها، ضوابط و مقرراتی که سازمان حفاظت محیط زیست تصویب کرده، رعایت شود در بخش ‌های دیگر دچار چالش نمی شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha