چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 82756
سلامت نیوز : معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بیماری ایدز را برای آینده سلامت استان خوزستان تهدید کننده عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ سیدمحمدعلوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیوع بیماری ایدز در خوزستان برای آینده این استان خطرناک است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بیماری ایدز در خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود:  متاسفانه برخی از شهرهای استان خوزستان بیشتر آلوده هستند.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، رشد تعداد افراد معتاد و زنان خیابانی آینده خوزستان را تهدید می کند.

علوی با بیان آماری از مبتلایان به بیماری ایدز در خوزستان پرداخت و خاطرنشان کرد: درحال حاضر 1917 بیمار مبتلا به ایدز داریم که اکثر آن‌ها مرد و معتاد تزریقی هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به برنامه های پیشگیری از بیماری ایدز گفت: مرکز بهداشت خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برنامه‌های آموزشی تدارک دیده‌اند که از طریق صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها به عموم مردم ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: در مدارس و مکان‌هایی که تراکم جمعیت زیاد است، نیز بروشورهایی توزیع می‌کنیم که خطرات بیماری را به مردم و خانواده ها گوشزد کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: از طریق پیدا کردن بیماران، موارد را شناسایی و برای درمان آن اقدام می‌کنیم تا خطر انتشار آن در جامعه کمتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha