چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
سلامت نیوز : وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر كه همه بیماران دچار معلولیت ام.‌اس از این پس تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند، گفت: پیش از این هم سازمان تأمین اجتماعی، همه هزینه بیماران خاص را تقبل كرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ علی ربیعی در مراسم آغاز فعالیت رسمی جامعه خیران حامی معلولان كشور، جامعه‌ای را به لحاظ اقتصادی متعادل و مناسب دانست كه 80 درصد آن را طبقه متوسط تشكیل دهد و طبقه فقیر هم كمتر از 10 درصد باشد.

دولت نمی خواهد کمیته امدادی بزرگ تشکیل دهد
وی تأكید كرد: دولت به دنبال توزیع فقر نیست، بر همین اساس نمی‌خواهد یك كمیته امداد بزرگ تشكیل دهد زیرا این، عملی غیرمنطقی است. ربیعی با بیان این‌كه دولت تدبیر و امید به دور از ریاكاری و جنجال فعالیت خود را انجام خواهد داد، تأكید كرد: ریاكاری در این دولت جایی ندارد و روح مسئولان در این برهه زمانی در كنار روح و نیازهای مردم قرار می‌گیرد كه امیدواریم فصل جدیدی از مناسبات انسانی در جامعه دیده شود. وی با تأكید بر این‌كه ما رأی مردم در انتخابات را فراموش نخواهیم كرد و كارآفرینی را كه مفهوم گم شده جامعه ایرانی است در كشور حاكم می‌كنیم، افزود: 80درصد اندیشه‌ها و دلمشغولی‌های رئیس‌جمهوری و دولت هم مربوط به مسائل انسانی و رفاه اجتماعی است كه همه دولتمردان برای رسیدن به آن تلاش می‌كنند. ربیعی با اعلام رویكردهایی برای سازمان بهزیستی خاطرنشان كرد: از كارهای نمایشی كه عزت‌های انسانی را مخدوش می‌كند، بیزارم و كمك به افراد مددجو باید همراه با حفظ وظیفه و مسئولیت‌شناسی باشد.وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در این خصوص كه مردم باید در صحنه باشند، اظهار داشت: این موضوع باید یكی دیگر از رویكردهای سازمان بهزیستی باشد، البته با باغبانی و مراقبت.

ایجاد مراكزی برای حمایت از فرزندان بالای 18 سال بهزیستی
وی با اشاره به این‌كه باید فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی پس از 18سالگی همچنان مورد حمایت قرار گرفته و رها نشوند، تأكیدكرد: باید مراكزی را در سازمان بهزیستی ایجاد كنیم كه فرزندان تحت پوشش این سازمان پس از 18 سالگی رها نشوند و تا زمان ازدواج و كار از سوی این مراكز مورد حمایت قرار گیرند و همچنین آن‌ها را به ادارات كاریابی در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی متصل كنیم. ربیعی به یكی از برنامه‌های دولت یازدهم اشاره كرد و گفت: فراهم كردن زمینه مشاركت‌های مردمی و گسترش شبكه خیرین یكی از برنامه‌های دولت یازدهم است و نباید همه چیز در یك دولت، بزرگ خلاصه شود و باید این تفكر كه همه امور توسط دولت انجام شود، از بین برود. وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تأكید بر این‌كه گروه‌های هدف و مرجع جامعه باید شناسایی شوند، گفت: زنان به دلیل نگاه قوی و حس خیرخواهی به مسائل انسانی باید بیش از گذشته در انجام امور اجتماعی وارد شوند زیرا این زنان هستند كه به دلیل قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان تمام اعضای خانواده را هم درگیر می‌كنند.

افتتاح سازمان غیردولتی پیشگامان خدمت تا پایان سال
رئیس سازمان بهزیستی هم با بیان این‌كه 3 هزار و 200 خانواده با بیش از سه معلول در كشور وجود دارد، افتتاح نخستین مركز جامع تخصصی توانبخشی را در راستای حمایت از معلولان و جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی دانست. همایون هاشمی با اشاره به این‌كه بزرگترین شبكه اجتماعی كشور در سازمان بهزیستی وجود دارد، گفت: شبكه اجتماعی در عرصه خیرین از رقم یك میلیون نفر می‌گذرد. وی با بیان این‌كه رویكرد سازمان بهزیستی تغییر كرده و در‌های آن به روی همه مردم، مسئولان و نهادها باز است، افزود: سازمان بهزیستی در حال حاضر در 70 هزار نقطه كشور وجود دارد و 400 هزار نقطه «آی.‌تی» از جمله فعالیت‌های شبكه اجتماعی سازمان بهزیستی است و از این پس توسعه شبكه غیردولتی سازمان از رویكردهای اساسی این سازمان خواهد بود. هاشمی از افتتاح سازمان غیردولتی پیشگامان خدمت تا پایان سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: این سازمان غیردولتی تا پایان سال با كمك جامعه حامی معلولان كشور افتتاح می‌شود.

پیشگیری از آسیب‌ها هزینه‌های درمان را كاهش می‌دهد
رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در ادامه با مهم دانستن پیشگیری از آسیب‌ها گفت: با ورود جدی‌تر به بحث پیشگیری از آسیب‌ها در جامعه خواهیم توانست از صرف هزینه‌های بالای درمان جلوگیری كنیم. دكتر عبدالرضا عزیزی تحت پوشش قرار گرفتن بیماران ام.‌اس را ضروری اعلام كرد و افزود: این بیماران به دلیل هزینه‌های زیاد درمان باید از همان روز نخست بیماری تحت پوشش قرار گیرند.

وی ضمن توجه به پدیده كودكان خیابانی تأكید كرد: این‌كه قوه قضائیه حكم صادر كند و نیروی انتظامی هم این كودكان را جمع‌آوری كند بخشی از كار است اما بحث نگهداری و توجه به آن‌ها كه مهمترین اقدام در این زمینه به نظر می‌رسد و به عهده سازمان بهزیستی است نیازمند توجه و نگاه خیران است. عزیزی با بیان این‌كه در حال حاضر یك میلیون و 500 هزار بیمار روانی در كشور داریم، خاطرنشان كرد: اینجاست كه خیران باید وارد شوند و این گروه را مورد حمایت قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha