اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه این شورا به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، با رای قاطع خود، جداشدن دانشگاه علوم پزشكی ایران از دانشگاه علوم پزشكی تهران را تصویب كردند.

تصویب جداشدن دانشگاه علوم پزشكی ایران از دانشگاه علوم پزشكی تهران
سلامت نیوز : اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه این شورا به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، با رای قاطع خود، جداشدن دانشگاه علوم پزشكی ایران از دانشگاه علوم پزشكی تهران را تصویب كردند.حجت‌الاسلام روحانی رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه، خواستار ارزیابی فعالیت‌های گذشته شورا و در نظر گرفتن چالش‌های پیش رو از سوی اعضاء و بحث و تبادل نظر در این زمینه شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی ریاست جمهوری ؛ رییس جمهوری با تاكید بر اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و لزوم توجه به نظرات اعضای این شورا، به بیان ریشه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دولت تدبیر و امید برای مقوله فرهنگ در تمام بخش‌ها اهمیت قائل بوده و معتقد است هیچ اقدامی بدون در نظر گرفتن مسایل و موضوعات فرهنگی امكان تحقق نخواهد داشت.

دكتر روحانی با بیان اینكه دولت شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان فرصتی در جهت بهبود و ارتقاء سطح فرهنگ در كشور تلقی خواهد كرد، گفت: به طور حتم دولت یازدهم هرگز به دنبال استفاده ابزاری از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ضمن تبریك انتخاب دكتر روحانی از سوی مردم به عنوان رییس دولت یازدهم، درباره مسایل و موضوعات مختلف علمی و فرهنگی كشور و اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی كه باید در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و مسایل علمی كشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال شود، بحث و تبادل نظر كرده و پیشنهادات خود را ارایه كردند.

از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی اعضا شورا به دكتر روحانی، می‌توان به «اصلاح ساز و كار كارشناسی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتقاد نسبت به موضوع گزینش متمركز در آزمون دكتری دانشگاه‌ها و آثار آن، تجدید نظر نسبت به وظایف كنونی شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتقاد از وارد كردن شورا به منازعات و مسایل سیاسی و لزوم جامعیت اعضا نسبت به حوزه‌های مختلف مطروحه در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره كرد.

همچنین «اهمیت دادن به مساله سبك زندگی اسلامی تا رسیدن به نتایج عملیاتی آن در كشور، الزام هر یك از اعضای شورا نسبت به اجرای مصوبات در حیطه كاری خود، توجه به حوزه‌های علمیه و نقش آنان در فرهنگ عمومی و توجه به موضوع مهندسی فرهنگی كشور به عنوان یكی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، از اهم پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضای شورای انقلاب فرهنگی به رییس جمهوری بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha