چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 82775
سلامت نیوز : عینکهای آفتابی نه تنها صورت ما را خیلی شیک تر می کنند بلکه از چشم های ما دربرابر اشعه های مضر خورشید هم محافظت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت البرز ؛ وقتی قصد خرید عینک آفتابی دارید حتما" به برچسب های روی آن توجه کنید تا مطمئن شوید که عینکی که انتخاب کرده اید می تواند بطور کامل از چشمان شما در برابر اشعه های یو وی بی و یو وی ای ، محافظت کند.

عینکی انتخاب کنید که حداقل بتواند برخی از نورهای آبی که می توانند به چشم صدمه بزنند را فیلتر کند . برای اینکه مطمئن شوید عینک انتخابی شما چنین خاصیتی را دارد باید آن را در محوطه باز امتحان کنید اگر عینک شما توانایی فیلتر کردن نورهای آبی را داشته باشد ، وقتی عینک زده اید ، باید آسمان آبی کمی خاکستری به نظر برسد.

در هنگام انتخاب عینک آفتابی به رنگ شیشه ها هم توجه کنید . شیشه های خاکستری رنگ معمولا" در تشخیص رنگها تاثیری نمی گذارند . شیشه های قهوه ای یا نارنجی معمولا" بهترین گزینه برای افرادی هستند که مشکل بینایی دارند زیرا اشعه های یو وی و نورهای آبی را بطور کامل فیلتر می کنند و از شبکیه چشم کاملا" محافظت می کنند، شیشه های سبز بسیار کمتر از شیشه های قرمز یا زرد ، رنگ طبیعی اشیاء اطراف را تغییر می دهند.

اگر قصد دارید درحالیکه عینک به چشم دارید یک فعالیت فیزیکی شدید انجام دهید و یا ورزش کنید ، حتما" یک عینک سبک انتخاب کنید .

اگر می خواهید عینک آفتابی شما بطور کامل از چشم و پوست ظریف اطراف چشمتان محافظت کند یک عینک آفتابی بزرگ انتخاب کنید تا بتواند چشم و پوست دور چشم را بطور کامل محافظت کند.

توجه:

بعضی ها فکر می کنند که هرچه رنگ شیشه عینک تیره تر باشد بهتر می تواند از چشمان آنها محافظت کند درحالیکه این فکر اصلا" درست نیست و تیرگی و روشنی رنگ شیشه تاثیری در قدرت محافظت آن ندارد.

برای اینکه بیشتر بتوانید از چشمانتان محافظت کنید می توانید از یک کلاه لبه دار هم استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha