چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 82799
سلامت نیوز : محققان آمریكایی اعلام كردند كه باكتری Fn كه در جرم دندان و بخشهای دیگر دهان وجود دارد، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ محققان دانشكده دندانپزشكی كیس وسترن در كلیولند آمریكا گفتند : باكتری اف ان ( Fn ) در دهان زندگی می كند و می تواند به بخش های دیگر بدن منتقل شود. این باكتری به یك گیرنده سلولی در روده بزرگ متصل می شود و این روند می تواند رشد سلول های سرطانی روده بزرگ را تحریك كند.

محققان برای جلوگیری از این روند، در یك فرایند تجربی ماده ای ساخته اند كه مانع اتصال باكتری به سلول های روده می شود. اما این ماده نمی تواند به طور قطع به درمان منجر شود.پس بهترین راه جلوگیری از سرطان روده بزرگ، بهداشت دهان ، دندان و سالم نگه داشتن لثه است. زیرا دهان دروازه سلامتی انسان است.

مسواك زدن دندان دو بار در روز با خمیر دندان فلوراید، استفاده روزانه از نخ دندان، معاینه و بررسی منظم توسط دندانپزشك، كاهش مصرف غذاهای شیرین و نوشیدنی و ترك سیگار و مشروبات الكلی می تواند امكان ابتلا به انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده را كاهش دهد. این یافته جدید در نشریه (Cell Host and Microbe) به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha