شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 828

متخصصان اعلام کرده اند که اختلالات تغذیه ای که شامل بی اشتهایی و پرخوری عصبی می شود ، در بیش از 5/48 درصد از موارد در جوانان با اختلالات روحی همراه است.

بی اشتهائی مساوی است با اختلالات روحی!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی ، بسیاری از افراد ادعا می کنند که برای کاهش وزن یا رسیدن به وزن دلخواه چیزی نمی خورند و یا اینکه بیش از حد می خورند در صورتی که کارشناسان معتقدند چنین عارضه ای که عموما در جوانان دیده می شود در نیمی از موارد همراه با اختلالات شخصیتی است.

عدم تعادل در غذا خوردن بیشتر در افرادی دیده می شود که رضایت چندانی از خود و زندگی ندارند و دارای عزت نفس پایینی هستند.

محققان معتقدند جوانانی که در برقراری ارتباط با اطرافیان خود دچار مشکل هستند ، بیشتر دچار عوارض آن به شکل تغذیه ای می شوند.

محققان بر روی بیش از 150 دختر و پسر جوان در حدود 24 سال مطالعه کرده اند و مشخص شده افرادی که از نظر روحی و شخصیتی تحت درمانهای رفتار درمانی و حتی دارو درمانی قرار بگیرند به طور خود به خود در عادات غذایی نیز راه متعادل تری را در پیش می گیرند.

کارشناسان به والدین و اعضای خانواده این گونه افراد توصیه می کنند صرفا به انتقاد از غذا خوردن شان نپردازند و سعی در ارتباط صحیح و مناسب با آنان داشته باشند. در صورت لزوم با متخصص مشورت کنند تا راهنمایی های لازم به آنان ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha