سلامت نیوز : چند روز پیش مدیرکل دفتر استانداردهای درمان وزارت بهداشت از احتمال اصلاح تعرفه های پزشکی بخش خصوصی در نیمه دوم سال خبر داد. دیروز هم رئیس سازمان نظام پزشکی اصلاح و بازنگری این تعرفه ها را در دستور کار سازمان اعلام کرد و از تلاش برای بازگرداندن اختیار تعیین تعرفه های پزشکی بخش خصوصی به نظام پزشکی که از سوی مجلس به دولت سپرده شده بود خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ اگرچه بنا به اظهارات زالی که به تازگی بر صندلی ریاست سازمان نظام پزشکی تکیه زده است، در بازنگری تعرفه ها نباید مردم از نظر اقتصادی فشار زیادی متحمل شوند و در این راستا بیمه ها باید تقویت شوند اما تجربه نشان داده است تا زمانی که از افزایش پوشش بیمه ای برای پرداخت هزینه های درمان مطمئن نباشیم نمی توان با امید به وعده های بیمه ها اقدام به اصلاح و واقعی کردن تعرفه های درمانی کرد چرا که باز هم دود افزایش هزینه های درمان به چشم بیماران خواهد رفت.

به طور حتم هر گام و اقدامی برای بازنگری تعرفه های پزشکی در بخش خصوصی که به احتمال زیاد با افزایش تعرفه ها همراه خواهد بود، باید با در نظرگرفتن این نکته انجام شود که بیمه ها به پرداخت افزایش فرانشیز ملزم باشند. ما نیز به این مسئله اذعان داریم که واقعی شدن تعرفه های درمان برای حذف رابطه مالی پزشک و بیمار موثر است اما به هر طریق ممکن باید شرایطی فراهم شود که پزشکان به حق واقعی خود برسند اما بیماران نیز فشار مضاعفی را بابت هزینه های درمان متحمل نشوند، چرا که در حال حاضر نیز برخلاف قانون چهارم وپنجم توسعه بیش از ۷۰درصد از هزینه درمان را مردم می پردازند درحالی که این رقم باید به ۳۰درصد کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha