پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۱
کد خبر: 82836

تا به حال فكر كردید كه در هزاران سال گذشته در زمانی كه حتی یك برند محصولات آرایشی و بهداشتی در جهان وجود نداشت زنان چگونه میل به زیبایی و آرایش خود را تامین می‌كردند و چگونه به میل زیبایی و آراستگی خود پاسخ می‌گفتند.

چگونه آرایش به راحتی آرایش کنیم ؟
سلامت نیوز : تا به حال فكر كردید كه در هزاران سال گذشته در زمانی كه حتی یك برند محصولات آرایشی و بهداشتی در جهان وجود نداشت زنان چگونه میل به زیبایی و آرایش خود را تامین می‌كردند و چگونه به میل زیبایی و آراستگی خود پاسخ می‌گفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله ایده آل ؛ بی‌شك برای‌تان جالب است بدانید كه آنها از ساده‌ترین مواد طبیعی كه به راحتی در آشپزخانه منزل‌مان در اختیار داریم برای آرایش خود بهره می‌برند.این روزها كه عرضه محصولات بهداشتی و آرایشی با منشاء گیاهی حتی در داروخانه ها و مراکز زیبایی جهان حرف اول را می‌زند چه بهتر كه شما خودتان در لابراتوار شخصی خودتان این محصولات را به شیوه خودتان تهیه كنید.

این پودر را جایگزین مداد ابرو كنید

اگر شما هم از آن دست خانم‌هایی هستید كه به مداد چشم و ابرو حساسیت دارید و تا امروز نتوانستید بدون دردسر و دغدغه خاطر برای آرایش چشم‌های‌تان اقدام كنید بهتر است این شیوه را نیز تجربه كنید. بیایید به شیوه مردمان گذشته دوباره دست به دامن سورمه شویم. هزاران سال پیش زنان برای افزایش جذابیت چشم و ابروی خود از پودر سنگ سرمه استفاده می‌كردند و با كمك یك شاخه نازك یا میله‌بسیار نازك فلزی پودر نرم شده سنگ سرمه را به ابروها و چشم‌ها می‌كشیدند. پودر سرمه درست همان كاری را می‌كرد كه خط‌ چشم‌های امروزی می‌كند. شاید خالی از لطف نباشد كه در این روزها كه بازار لوازم آرایشی و بهداشتی و برندهای مختلف محصولات آرایشی گرم است برای یك بار هم كه شده دل را به دریا بزنید و یك بار از پودر سنگ سرمه برای آرایش چشم‌ها و ابروهای‌تان استفاده كنید. تنها كافی است به نزدیك‌ترین عطاری سر بزنید و از او بخواهید مرغوب‌ترین سرمه‌ را به شما بدهد.

در خانه رژ لب بسازید

حتما تهیه رژ لبی به سرخی چغندر در خانه بسیار هیجان انگیز است. شاید شما هم ترجیح می‌دهید خودتان رژ لب مورد علاقه‌تان را در لابراتوار شخصی‌ خود، بسازید. شیوه‌ای كه اگر چه این روزها زندگی شهر‌نشینی و مشغله چندان اجازه پرداختن به آنها را نمی‌دهد اما روشی است كه مورد علاقه بسیاری از زنانی است كه در دانمارك زندگی می كنند. آنها روشی برای تهیه رژ لب دارند كه اصلا دشوار نیست. برای تهیه این رژ نیاز به یك‌چهارم فنجان موم، یك‌چهارم فنجان روغن كرچك و 2 قاشق غذاخوری روغن كنجد دارید. این مواد را با هم تركیب كنید و روی حرارت غیرمستقیم بگذارید. می‌توانید آنها را روی كتری قرار دهید تا با كمك گرمای بخار آب خوب به خورد یكدیگر روند. در نهایت وقتی این مخلوط را از روی حرارت برداشتید و گرمای آن از دست رفت. برای رنگ آمیزی آن می‌توانید آب چغندر را به آن اضافه كنید و آن را در یخچال بگذارید تا به خوبی ببندد. این رژ لب یكی از طبیعی‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین رژ‌هایی است كه می‌توانید از آن برای آرایش روزانه خود استفاده كنید و نگران حساسیت، خشكی و ترك خوردگی لب‌های‌تان نیز نباشید.

اگر طرفدار رژ لب نارنجی هستید...

برای تهیه رژ لبی طبیعی به رنگ نارنجی به مواد بیشتری نیاز دارید اما نگران نباشید به راحتی می‌توانید تك تك آنها را از فروشگاه گیاهان دارویی یا عطاری تهیه كنید. برای تهیه این رژ لب نیاز به یک قاشق موم، یک قاشق روغن هسته زردآلو، یک قاشق روغن همیشه بهارو 3 تا 4 قطره روغن یا عصاره پرتقال لازم دارید. همه این مواد را با هم تركیب كنید و آن را روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا به خوبی تركیب شوند. بعد از آنكه روغن خوب گرم شد آن را بردارید تا حرارتش از بین برود. بعد آب چغندر و رنگ مجاز خوراكی نارنجی را به آن اضافه كنید. آن را درون یخچال بگذارید تا به خوبی ببندد. این رژ لب علاوه بر آنكه رنگی بسیار زیبا و جذاب دارد خواص مفیدی برای پوست لب دارد و امتیازش این است كه می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از سرب موجود در رژ لب كه این روزها در اخبار مختلف درباره‌اش می‌شنوید، خوراكی‌های خوشمزه را مزه مزه كنید.

از رژ لب خانگی چطور مراقبت كنیم

اگر تصمیم گرفتید در خانه رژ لب تهیه كنید باید حواس‌تان باشد كه نمی‌توانید آن را برای مدت زمان زیادی خارج از یخچال نگه‌دارید. برای فرم دادن به رژ لبی كه ساختید روش‌های مختلفی وجود دارد. یك راه ساده این است كه بعد از آنكه مواد رژ لب را ساختید آن را درون یك قالب مستطیل شكل بریزید تا بعد از آنكه رژ لب در یخچال بسته شد بتوانید آن را به برش‌های كوچك مدادی شكل برش بزنید. سپس هر برش را با فویل یا كاغذ زرورق به خوبی بپوشانید و از آن استفاده كنید. حتی می‌توانید از باكس یكی از رژ‌ لب‌های قدیمی كه دیگر تمام شده استفاده كنید. محتوای رژ لب قبلی را تخلیه كنید و برش مدادی شكل را درون آن بگذارید. انتظار نداشته باشید این رژ لب دست‌ساز را در طول روز درون كیف لوازم آرایش‌تان همراه خود بیرون ببرید. این كار را فقط در روزهای پاییزی و بهاری می‌توانید بكنید. روزهایی كه گرمای هوا در آن حد نیست كه رژ لب افسانه‌ای شما را دفرمه كند. اما به شما قول می‌دهیم در روزهای زمستانی و سرد بتوانید این رژ لب را برای چند ساعتی همراه خود به بیرون از خانه ببرید.

پاكسازی طبیعی را جایگزین صنعتی‌ كنید

عصاره گل سرخ یکی از بهترین مواد و تونیک‌های طبیعی به منظور پاکسازی پوست و تمیز کردن مواد آرایشی از روی صورت است. استفاده مداوم از این عصاره و تونیک علاوه بر تاثیرات پاکسازی پوست به از بین رفتن زبری پوست کمک کرده و موجب لطافت و شادابی آن می‌شود. این محصول طبیعی به جهت خاصیت انقباضی که دارد به جمع شدن منافذ پوستی نیز کمک می‌کند. دقت داشته باشید که استفاده از گلاب طبیعی و خالص می‌تواند به صورت روزانه برای پاکسازی صورت از آلودگی ها و گردو غبار محیط بیرون از خانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. حتما لازم نیست از این عصاره طبیعی و خوشبو برای پاکسازی مواد آرایشی صورت‌تان استفاده کنید.

ضدآفتاب گیاهی را در پاییز تجربه كنید

عصاره اسطوخودوس یکی از بهترین و طبیعی‌ترین مواد برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست به واسطه نور آفتاب است. البته استفاده از این ضدآفتاب طبیعی در روزهای پاییزی و زمستانی كه نور خورشید مانند تابستان مستقیم و شدید نیست توصیه می‌شود. برای تهیه عصاره یا روغن اسطوخودوس به عطاری بروید و سعی كنید خالص‌ترین و مرغوب‌ترین روغن را تهیه كنید. با آغشته کردن پوست دست و صورت خود به عصاره این گیاه می‌توانید علاوه بر مراقبت از پوست‌تان در مقابل تابش خفیف نور خورشید از سرخ شدن و پوسته شدن پوست به دلیل سردی هوا پیشگیری کنید. علاوه بر این شیوه به روش دیگری نیز می‌توانید ضد‌آفتاب گیاهی بسازید. می‌توانید از ترکیب عصاره یا روغن 2‌گیاه‌بومادران و کنجد هم برای پیشگیری از آفتاب‌سوختگی در روزهای پاییزی و زمستانی استفاده كنید و از خواص این گیاهان برای محافظت از پوست‌تان نیز بهره ببرید.

لوسیونی طبیعی برای درمان ترك ناخن

بسیاری از افراد که مراقبت‌های لازم را از ناخن‌ها و پوست دست‌شان ندارند و از انواع شوینده‌های شیمیایی بدون استفاده از دستکش برای شست و شو کمک می‌گیرند به پوسته پوسته شدن ناخن و احیانا پوست اطراف آن دچار می‌شوند. یکی از راه‌های درمان این مسئله استفاده از آبلیمو یا زرده تخم مرغ است. شما می‌توانید برای درمان این معضل یک شب درمیان سرانگشتان خود را در ظرف آبلیمو یا ظرف زرده تخم‌مرغ وارد کرده و اجازه دهید برای مدتی ناخن ها در مایع باقی بمانند. به این ترتیب پس از گذشت چند روز مشکل پوسته پوسته شدن ناخن و شیارهای به وجود آمده درلبه های ناخن درمان می‌شود.

عوارض استون را تعدیل كنید

متاسفانه در میان مواد طبیعی و گیاهان دارویی تركیبی وجود ندارد كه بتوانیم از آن به عنوان حلال لاك استفاده كنیم یا آن را به‌عنوان محلولی كه پاك‌كننده لاك است، به جای استون معرفی كنیم. اما بسیار می‌شنویم كه خانم‌هایی كه از استون‌های صنعتی استفاده می‌كنند با مشكلاتی نظیر خشكی ناخن، پوسته پوسته شدن و سفیدی ناخن‌ها رو به رو می‌شوند و این اصلا مطلوب‌شان نیست. برای پیشگیری از این وضعیت می‌توانیم چاره‌ای را پیش روی‌تان بگذارید تا با تقویت استون با عصاره گیاهان دارویی عوارض آنها را بر ناخن به حداقل برسانید. برای پیشگیری از این عارضه بهتر است پس از تهیه استون مورد نظر خود بسته بزرگی بطری آن یک تا 3 قاشق چای خوری گلیسیرین به آن اضافه کنید تا از میزان عوارض جانبی آن کاسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha