سلامت نیوز : مدرس اکولوژی دانشگاه آزاد درباره خواسته فعالان محیط زیست از رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، تاکید کرد:‌ خواهش ما این است که منتظر یک روز زنگ هوای پاک نباشیم تا آن زمان دیر است، امروز باید زنگ محیط زیست شهری را در آستانه بازگشایی مدارس به صدا درآوریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حسن عسگری درباره انتقادات مطرح شده درباره هزینه پرداخت در مراکز معاینه فنی از سوی مراجعان، گفت: باید هزینه پرداختی برای معاینه فنی خودروها به همراه منافع آن مطرح شود و این موضوع را باید گروه‌های مرجع پیگیری و الگوسازی کنند، مانند ورزشکاران و افراد شاخص.

وی با بیان اینکه بهتر است مراسم معارفه رئیس سازمان محیط زیست در یک مرکز معاینه فنی انجام می‌شد، ادامه داد: محیط زیست دو بخش دارد؛ طبیعی و شهری که در این رابطه اولویت اول خانم ابتکار دریاچه ارومیه معرفی می‌شود و بهتر بود در آستانه بازگشایی مدارس اولویت دوم را به محیط زیست شهری اختصاص می‌دادند.

عسگری درباره خواسته فعالان محیط زیست از رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، تاکید کرد:‌ خواهش ما این است که منتظر یک روز زنگ هوای پاک نباشیم تا آن زمان دیر است، امروز باید زنگ محیط زیست شهری را در آستانه بازگشایی مدارس به صدا درآوریم.

وی افزود: آلودگی شهری روی سیستم اعصاب دانش‌آموزان تاثیرگذار است و سوانح در تهران به جز موضوع آلودگی و به دلیل بی توجهی به معاینه فنی زیاد شده بنابراین باید زنگ محیط‌ زیست شهری در آستانه بازگشایی مدارس به صدا درآید و در راستای این حرکت نمادین مانورهای تبلیغاتی انجام شود.

این کارشناس درخصوص دیدگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توضیح داد: سال‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محور بوده و توجه زیادی به پیشگیری وجود نداشته در صورتی که پیشگیری هزینه کمتری دارد، با توجه به این موضوع است که باید به جای اضافه کردن و ساخت مراکز درمانی سرطان به بحث پیشگیری توجه داشته باشیم و یک راه این موضوع کاهش آلودگی در سطح شهر است.

این مدرس دانشگاه درخصوص همکاری مجلس با متصدیان مراکز معاینه فنی، توضیح داد: ما از اعضای کمیسیون‌های مرتبط مجلس خواستار حضور سرزده در مراکز معاینه فنی هستیم تا در جهت اهمیت به لزوم این مراکز کمک کننده باشند.

وی افزود: 8 کلانشهر 56 نماینده در مجلس دارند و علاوه بر این 8 کلانشهر بسیاری از شهرهای دیگر مانند همدان و اراک با موضوع آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند.

عسگری ادامه داد: نمایندگان شهرهایی که ذکر شد بیشتر باید به لزوم و اهمیت وجود مراکز معاینه فنی تاکید داشته باشند و برای این موضوع قانون مدونی را پیشنهاد دهند تا برای جلوگیری از تردد خودروهای پرریسک اقدام شود و میزان آلودگی شهری کاهش یابد، بنابراین موضوع معاینه فنی نیاز به یک توجه روزافزون دارد.

وی تصریح کرد: ‌اگر ما موضوع محیط زیست وآلودگی شهری را حل نکنیم، خود شهرها به ترمیم محیط زیست خود می‌پردازند و این یک موضوع طبیعی است، به این معنا که با ادامه افزایش آلودگی ممکن است یک روز آلودگی در تهران به اندازه‌ای شود که تعداد زیادی کشته دهد، به همراه هزینه‌های سرسام‌آور مانند اتفاقی که یک روز در لندن افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha